کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم شهرکرد:

تامین ۹۰ درصد آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری از آب‌های زیرزمینی / حفر تونل برای انتقال آب ظلم به مردم استان است

27 آذر 1392 ساعت 12:17

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب شرب مردم استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‎شود، گفت: این در حالی است که استان سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون است ولی مردم برای تامین آب شرب خود با مشکل روبرو هستند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، سعید زمانیان صبح امروز در همایش استانی «بام ایران در حسرت آب» اظهار کرد: تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی در سال‌های اخیر منجر به بروز خشکسالی در استان شده و همین امر بسیاری از امور زندگی مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب شرب مردم استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‎شود، گفت: این در حالی است که استان سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون است ولی مردم برای تامین آب شرب خود با مشکل روبرو هستند.

زمانیان با بیان اینکه ۱۰ دشت استان دارای بیلان منفی است، افزود: ۷۰ درصد آب کشاورزی استان از طریق چاه‌ها تامین و مابقی از طریق چشمه‌ها و قنوات تامین می‎شود و سهمی از آب زاینده‌رود به کشاورزی استان اختصاص ندارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های غیرقانونی انتقال آب، تصریح کرد: پروژه انتقال آب گلاب ۲ و بهشت آباد دو پروژه غیرقانونی و غیراستانداری است که از سوی استان اصفهان پیگیری می‎شود با اجرای آن‌ها حقوق مردم استان به نحو جدی ضایع و حیات استان به خطر می‎افتد.

زمانیان با بیان اینکه کسی با انتقال آب از استان مشکل و مخالفتی ندارد، اظهار کرد: ما با انتقال غیرکارشناسی و حفر تونل مخالفیم و در این راستا از هر راهکار قانونی برای جلوگیری از این عمل بهره می‌گیریم.

وی با ایجاد هرگونه تونل و یا طرح غیرکارشناسی انتقال آب از این استان به شدت مخالفت کرد و گفت: این استان با کمبود شدید آب مواجه است و ضروری است تا در ابتدا نیازهای آبی مردم این استان در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود و سپس اگر آب مازادی باقی ماند آن را به سایر استان‌ها انتقال داد.

زمانیان، طرح انتقال آب بهشت‌آباد را فاقد هرگونه مطالعه کارشناسی دانست و افزود: مطالعات شرکت مجری این طرح، غیرکارشناسی و یک طرفه بوده و لازم است تا شرکت‌های مشاوره‌ایی جدید وارد این عرصه شده و به صورت قانونی و کارشناسی در مطالعات اولیه این طرح تجدید نظر کنند.

نماینده مردم سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب یکی از سرمایه‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: همانطور که استفاده از منابعی چون نفت و گاز نیازمند پرداخت بهای آن به مردم مناطق نفت‌خیر کشور است، انتقال آب از این استان هم نیازمند پرداخت حق‌آبه است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 11128

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/11128/تامین-۹۰-درصد-آب-شرب-مردم-چهارمحال-بختیاری-آب-های-زیرزمینی-حفر-تونل-انتقال-ظلم-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir