۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۵۶۹۵۷
امام جمعه شهرکرد:

حرمت ماه رمضان در ایام نوروز حفظ شود

امام جمعه شهرکرد گفت: بهار طبیعت را به بهار دل‌ها تبدیل کنیم و یک نوروز معنوی و مبارک داشته باشیم و مراقب باشیم در نوروز حرمت ماه رمضان شکسته نشود.
حرمت ماه رمضان در ایام نوروز حفظ شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: در آستانه بهار قرآن و بهار طبیعت قرار داریم حیات در ماه صیام و ماه فروردین هر دو در قرآن مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اگر از فرصت ماه رمضان استفاده نکنید به قصاوت قلب دچار می‌شوید، لحظه به لحظه ماه رمضان غنیمت است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۷۷ سوره مبارک حج درباره تقوای عبادی و سیاسی بیان داشت: مراقب باشید کسری  در نماز نباشد این تقوای عبادی است و دنباله عبادات در پی انجام خیرات است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مصادیق خیر خاطر نشان کرد: راهپیمایی برای مظلومین است و تنفر و بیزاری از ظالم  و اموری که به نظام اسلامی، جامعه اسلامی استحکام می‌بخشد و وحدت ایجاد می‌کند خیر است و این تقوای سیاسی است از این‌ها غافل نشوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام درباره ویژگی مومن گفت: مومن اهل رکوع و سجود و هم اهل قیام در جامعه است.

وی با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز ارتحال حجت‌الاسلام سید احمد خمینی گفت: یک شخصیت هوشیار، مدبر در کنار حضرت امام (ره) و بعد از امام در کنار رهبر بودند و  انصافاً حق بزرگی به گردن نظام اسلامی و ما دارند.

امام جمعه شهرکرد ضمن تسلیت سالروز ارتحال بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری اظهار کرد: پیامبر مدام او را می‌ستود و این بانو خدمات ارزشمندی را به اسلام ارائه نمود و چه درجه بلندی از ایمان، یقین، عفت، پاکی و.... بوده و این بانو  الگو تمام عیار برای مردان و زنان است. 

وی با اشاره به  ایام نوروز گفت : بهار طبیعت را به بهار دل‌ها تبدیل کنیم و یک نوروز معنوی و مبارک داشته باشیم و مراقب باشیم در نوروز حرمت ماه رمضان شکسته نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه گفت: ماه مبارک رمضان در محضر پروردگار خیلی شأن دارد و لذت ماه رمضان و توبه از بنده‌ای که حرمت ماه رمضان را نگه ندارد؛ خداوند این بنده را از خود دور می‌کند.

وی خطاب به مردم و دستگاه‌ها گفت:  مراقب باشید بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان در نوروز شکل نگیرد.

امام جمعه شهرکرد درباره تبدیل تاریخ هجری به شاهنشاهی توسط دستگاه خبیث پهلوی اظهار کرد: در پایان سال ۱۳۵۴  رخ داد و کتاب شاهنشاهی در ایران پر از ظلمت و خیانت است.

وی ادامه داد: تلاش رژیم پهلوی بر اسلام‌زدایی از کشور بود با هجوم به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ و ۱۳۵۴  تلاش برای تخریب مدرسه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام درباره ویژگی های رژیم پهلوی یادآور شد: اسلام‌زدایی و ارزش زدایی است و جهاد تبیین برای برملا شدن جنایات رژیم پهلوی است.

وی با اشاره بر غزه  گفت: این روزها همچنان با جنایت فوق تصور صهیونیست ها مواجهه هستیم و  زن باردار، کودک، گرسنگان، ... چه بلایی می آورند و به این جنایات می بالند.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: نظام های جهانی نظاره گر جنایات رژیم صهیونسیتی هستند و حرکات مردمی جواب می دهد و غزه پیروز می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم در ماه رمضان دو مرتبه توفیق حضور در عرصه جهاد و حمایت از مردم غزه و تنفر از ظلم‌ها و ستم‌ها دارند  و با حضور پر رنگ ادای وظیفه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام درباره مردم بیرگان بیان داشت: رفتار نادرستی با مردم مظلوم شده است و این مردم جز حق خود نمی‌خواهند به جای فشار به مردم مظلوم و بی‌پناه و به متمولین فشار بیاورید تا مطالبات مردم را برطرف کنند. 

وی ادامه داد: زمی‌ها که محل درآمد مردم بوده، تصرف شده است مردم دارای آبرو و حیثیت هستند نباید از جاهایی که شأن‌شان نیست سر در بیاورند.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۴:۳۳

15 Mar 2024