۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۳۴۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن و عترت دارایی اصلی ماست

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه ، قرآن و عترت را دارایی اصلی دانست و گفت: تفسیرهای بسیار زیاد این کتاب آسمانی معجزه است که هر قشری با توجه به نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود.
قرآن و عترت دارایی اصلی ماست
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین معصومی استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه محفل نورانی انس با قرآن در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و رده های تابعه با حضور فرماندهان، مسئولین و پاسداران و بسیجیان برگزار شد اظهار کرد: قرآن به دو صورت دفعی و تدریجی بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل شده، که نزول دفعی آن در شب بافضیلت قدر اتفاق افتاده است.

استاد حوزه و دانشگاه یادآوری کرد: نزول قرآن به معنای نزول مکانی و از بالا به پایین نیست، زیرا ملک از جنس ماده نمی باشد و از بالا به پایین آمدن از خصوصیات ماده است.

حجت الاسلام والمسلمین  معصومی با اشاره به انواع؛ نزول شأنی، نزول رتبه ای، نزول مکانی، نزول از جایگاه هستی اظهار کرد: خداوند متعال قرآن را نازل کرد تا برای بشر قابل فهم و درک باشد و تنها پیامبر اکرم توانست حقیقت قرآن را درک کند.

وی گفت: فصاحت و بلاغت تنها اعجاز قرآن نیست؛ که هم فصیح است و هم بلیغ؛ بلکه تفسیرهای بسیار زیاد این کتاب آسمانی معجزه است که هر قشری با توجه به نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نظامیان، سیاسیون، پزشکان، فقها  و ... همه اقشار از قرآن بهره می برند و نظیر چنین کلامی را در عالم نمی توان یافت که اعجاز قرآن همین است.

وی با اشاره به انواع تفسیرها و نیاز به جلسات متعدد برای تبیین مفهوم حتی یک آیه از قرآن کریم، تصریح کرد: هیچ ظاهری از قرآن با باطن آن متناقض نیست و باید بدانیم دینی که قرآن آن با ولایت همراه است می تواند ابرقدرت تولید کند و دارایی های ما خیلی بیشتر از پهپاد و موشک و انرژی هسته ای و ... است؛ زیرا قرآن و عترت دارایی اصلی ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  معصومی گفت:  حضرت علی(ع) و قرآن با هم هستند و همانگونه که ایشان فرمودند، قرآن ناطق ایشان هستند و از قرآن بی کلام یعنی قرآن بدون عترت کاری برنمی آید، زیرا به مصداق روایت شریف ثقلین، قرآن و عترت همراه هم برای هدایت بشر آمده اند.

گفتنی است؛ تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز استانی و کشور و مداحی  از برنامه های این محفل نورانی بود.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۱:۲۹

16 Apr 2023