کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن و عترت دارایی اصلی ماست

27 فروردين 1402 ساعت 10:58

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه ، قرآن و عترت را دارایی اصلی دانست و گفت: تفسیرهای بسیار زیاد این کتاب آسمانی معجزه است که هر قشری با توجه به نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین معصومی استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه محفل نورانی انس با قرآن در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و رده های تابعه با حضور فرماندهان، مسئولین و پاسداران و بسیجیان برگزار شد اظهار کرد: قرآن به دو صورت دفعی و تدریجی بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل شده، که نزول دفعی آن در شب بافضیلت قدر اتفاق افتاده است.

استاد حوزه و دانشگاه یادآوری کرد: نزول قرآن به معنای نزول مکانی و از بالا به پایین نیست، زیرا ملک از جنس ماده نمی باشد و از بالا به پایین آمدن از خصوصیات ماده است.

حجت الاسلام والمسلمین  معصومی با اشاره به انواع؛ نزول شأنی، نزول رتبه ای، نزول مکانی، نزول از جایگاه هستی اظهار کرد: خداوند متعال قرآن را نازل کرد تا برای بشر قابل فهم و درک باشد و تنها پیامبر اکرم توانست حقیقت قرآن را درک کند.

وی گفت: فصاحت و بلاغت تنها اعجاز قرآن نیست؛ که هم فصیح است و هم بلیغ؛ بلکه تفسیرهای بسیار زیاد این کتاب آسمانی معجزه است که هر قشری با توجه به نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نظامیان، سیاسیون، پزشکان، فقها  و ... همه اقشار از قرآن بهره می برند و نظیر چنین کلامی را در عالم نمی توان یافت که اعجاز قرآن همین است.

وی با اشاره به انواع تفسیرها و نیاز به جلسات متعدد برای تبیین مفهوم حتی یک آیه از قرآن کریم، تصریح کرد: هیچ ظاهری از قرآن با باطن آن متناقض نیست و باید بدانیم دینی که قرآن آن با ولایت همراه است می تواند ابرقدرت تولید کند و دارایی های ما خیلی بیشتر از پهپاد و موشک و انرژی هسته ای و ... است؛ زیرا قرآن و عترت دارایی اصلی ما می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  معصومی گفت:  حضرت علی(ع) و قرآن با هم هستند و همانگونه که ایشان فرمودند، قرآن ناطق ایشان هستند و از قرآن بی کلام یعنی قرآن بدون عترت کاری برنمی آید، زیرا به مصداق روایت شریف ثقلین، قرآن و عترت همراه هم برای هدایت بشر آمده اند.

گفتنی است؛ تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با حضور قاریان ممتاز استانی و کشور و مداحی  از برنامه های این محفل نورانی بود.


انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 53471

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53471/قرآن-عترت-دارایی-اصلی-ماست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir