۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۵۷۳۷۹
در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛  

بسیج یک مجموعه خدوم و پیش‌رونده است

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری اقدامات بسیج در همه حوزه‌ها را بسیار شایسته دانستند و از آن‌ها قدر دانی کردند.
بسیج یک مجموعه خدوم و پیش‌رونده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»،  ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر اقدامات بسیج و دولت اشاره کردند و گفتند: بسیج در همه شرایط و در همه حوزه‌ها خادم مردم بوده و همیشه کمک‌حال دولت.

بسیج در دورترین نقطه‌ جاده می‌سازد

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ایران اسلامی از تحریم‌ها استفاده و آنها را تبدیل به فرصت کرد و امروز می‌بینیم که رشد و پیشرفت در نتیجه این تحریم‌ها در همه حوزه‌های علم و فناوری حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن هر کاری هم بکند جز آنکه به خودش ضرر بزند، چیزی عایدش نخواهد شد گفت:  ملت ایران تحت زعامت رهبری بصیر و بیدار رشد کرده و به پیش می‌رود و دشمنانش مثل همیشه خوار هستند.

نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود به مناسبت‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: شهادت امام جعفر صادق(ع) را در پیش داریم باید مکتب امام صادق (ع) را ترویج دهیم.

وی با اذعان بر اینکه بسیج یک مجموعه خدوم و پیش‌رونده است که با کمترین هزینه جاده می‌زند و آب‌ را به دست مردم می‌رساند گفت:  مصداق بارز این خدمات را روز گذشته در استان شاهد بودیم که بسیجیان در منطقه صعب‌العبور دهدلی اردل حضور یافتند و جاده مناسب و دیگر خدمات بزرگ برای اهالی با کمترین اعتبارات در دست اقدام دارند.

نکونام  به مسئله غزه نیز اشاره کرد و.بیان داشت: غزه در اذهان عمومی جامعه بشری همچنان زنده است،  جنبش دانشجویی که علیه صهیونیست‌ها و در دفاع از مردم فلسطین ایجاد شده یک مسئله بسیار مهم‌ است و بیداری بشریت لحظه به لحظه افزون‌تر می‌شود که این را باید از آثار انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی ادامه داد:  ملت ایران باید این خیزش جهانی را ببینند و بر خود ببالند که با حرکت خود زمینه‌ساز این بیداری شدند و این یک دستاورد است. 

امام‌جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جمع معلمان گفت: امیدواریم این فرمایشات فقط در صفحات نماند و در تاریخ ثبت نشود بلکه در مدارس عینیت پیدا کند،  وظایف معلمان و نقش آنان در تربیت نسل، توانمندسازی این قشر، امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان، ارتقای بینش دانش‌آموزان در ساحت منطق نظام اسلامی و ... از اهم تأکیدات رهبر انقلاب بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

نبود شغل در شهرستان فارسان جوانان را مجبور به مهاجرت  می‌کند 

حجت‌الاسلام محسن ملک پور  امام جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهر فارسان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد:  وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه‌ تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به خاطر امنيت و بازدارندگی ايجاد‌شده، سرمايه‌گذاران را به سرمايه‌گذاری بيشتر تشويق می‌کند.
 
وی تصريح کرد: آنچه ايران بايد انجام دهد، شکل‌دهی به يک پيوست اقتصادی برای وعده صادق در عرصه ايجابی است؛ يعني ايران می‌تواند حفظ امنيت کشورهای حاشيه خليج‌فارس را تا حدی تضمين کند و در ازای آن، قراردادهای روی زمين و راهبردی با آن‌ها ببندد که تحقق آن براي هر دو سودمند باشد، در مذاکرات احتمالی با آژانس و خصوصاً اروپا، ايران بايد چارچوب‌ها را تعريف کند، نه اين‌که آمريکا و اروپايی‌ها حدود مطلوب خود را تعريف کنند،  توافقی که در آن مسئله اصلی «رفع تحريم» نيست بلکه «انتفاع اقتصادی ايران» است.
 
ملک‌پور عنوان داشت: دولت و بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معيشتی که کام مردم را تلخ کرده است بايد نقشه روشن و اقدامات نقطه زن بر عليه سوداگران امنيت اقتصادی ايران تهيه و تدارک ببينند و خانه‌‌های فساد اقتصادی را در اربيل و اتاق‌های سياه دلار فردایی و تلگرامی هدف قرار دهند و بدون مماشات فراز و فرودهای آزاردهنده بازار پول و سرمايه را کاهش دهند.
 
وی اظهار داشت: در وعده صادق اقتصادی، نياز به اتاق عمليات مشترک اقتصادی داريم که طراحی نقشه و عمليات بر اساس يک تقسيم‌کار دقيق و درست انجام شود و تکليف اعتمادسوزی بانک‌ها و فرصت‌طلبی برخی شرکت‌های بزرگ پتروشيمي و فولاد در خريد ريالی و فروش دلاری و دلالی‌های بازار مسکن و خودرو و نهاده‌های دامی که در برخی اتاق‌ها و مؤسسات دولتی و شبه‌دولتی لانه کرده‌اند را معلوم کنند.
 
ملک‌پور افزود: وعده صادق اقتصادی اين است که دولت برای جهش توليد سازوکارهای واقعی حضور مردم را هرچه سريع‌تر بررسی کند و بهترين راه‌ها و سازوکارها برای مشارکت مردم در تحقق جهش توليد را برگزيده و عملی سازد.

 
امام‌جمعه فارسان  گفت:  اگر ميزان مرگ‌ومير چند ماه گذشته شهرستان را نگاه کنيد آمار آسيب‌های اجتماعی را ببينيد تعدادی از جوانان رعنا اين شهرستان که از نبود اشتغال و نبود صنعت در شهرستان مجبور شده‌اند ترک آشيانه و خانه بکنند فرزندان و خانواده را رها کنند و به شهرهای توسعه‌يافته داری اشتغال بروند تا يک‌لقمه‌نانی سر سفره خانواده بياورند
 
وی تصريح کرد: می‌بنيد که چقدر از مرگ‌وميرهای ما مربوط به سوانح خارج از شهرستان و استان ماست اما بدانيد و بدانيم که همه‌کسانی که در گذشته در اين شهرستان بوده‌اند نسبت به توسعه، اشتغال و صنعت اين شهرستان کاری نکرده‌اند.
 
وی گفت: همه بايد جواب بدهند من از آقای عزيزی می‌خواهم که ايشان با تمام قوا و تمام توان در عرصه اشتغال و صنعت شهرستان فعال شوند و همان‌طور که اين چند روز ديده‌ايم دارند تلاش می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور بيان داشت: اگر اين دولت بگذرد و ما با وجود اين دولت خدمت گذار کاری نکنيم هيچ بهانه‌ای برای خدمت نکردن نداريم ما انتظار و توقع داريم کاری برای شهرستان در صنعت صورت بگيرد.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۷:۴۸:۲۶

3 May 2024