۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۵۳۳۸۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

یکی از فعالیت‌های انبیا یافتن مشکل اجتماعی و حل آن است

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یکی از فعالیت‌های انبیا را یافتن مشکل اجتماعی و ایجاد انگیزه در مردم برای حل آن دانست.
یکی از فعالیت‌های انبیا یافتن مشکل اجتماعی و حل آن است
به گزارش جهانبین نیوز، مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در جمع دانش آموزان دختر مدرسه صدرای ولایت فارسان با اشاره به اینکه ویژگی بیان هم به انسان عطا شده و هم در اوصاف قرآن کریم آمده است گفت: شیوه تربیتی قرآن برای القا معارف دینی و اعتقادی به مردم همیشه از طریق بیان نیست بلکه در مواردی تبیین به معنای میزان و تشخیص حق و باطل است.

وی با اشاره به این که تکریم بانوان در قرآن کریم آمده است و تبیین آن به عهده بندگان است، افزود: در سوره تکویر برای تبیین جایگاه اجتماعی بانوان و نفی نگاه حقیرانه نسبت به آنان از شیوه طرح سوال استفاده شده است که چرا دختران خود را زنده به گور می کنید؟ تا بدون ارائه پاسخ ذهن را بیدار و وجدان افراد را درگیر رویارویی با این موضوع نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در برخی از آیات، تبیین با طرح سوال شروع می شود برای مثال طرح سوال شما خالقید یا ما ؟ در بحث خلقت و یا سوالاتی در موضوعاتی همچون زراعت و باران که در قران کریم به آن ها اشاره شده است.


مهدی طاهری یکی از فعالیتهای انبیا را یافتن مشکل اجتماعی و ایجاد انگیزه در مردم برای حل آن دانست و یادآور شد: طبق آموزه های دینی در برخی موارد، طرح پرسش مفیدتر از بیان است به طوری که سوالات مهم، موجب تغییر حرکت یک‌ اجتماع ، تحول جامعه و بنیان گذاری ارزش های صحیح و غلبه عقل بر هیجان می شود.

وی با اشاره به این که حضرت موسی (ع) در دوران کودکی و جوانی توسط زنانی نجات یافته است، افزود: آن حضرت در دوره توانمندی به فرمان خداوند با تشکیل گروه مقابل فرعون ایستاد و پیامبر هم درمدینه با تشکیل گروه حق را ادا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان انفرادی عمل کردن برای تحقق حق در مقابل گروه دشمن را نگران کننده دانست و گفت: یک نفر کافی نیست و علاوه بر تشکیل گروه، تشکیلات هم باید سازماندهی و اجرا شود چرا که طبق آیات سوره بقره تعداد کم در قالب گروه در مقابل باطل پیروز است.

 طاهری بر حرکت فعال در آموزش، پرورش و تربیت و نگاهی به گذشته و قرار گرفتن به عنوان الگو و نه عبرت تاکید کرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۵:۵۸

9 Apr 2023