۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۳۳۳۷
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای حل معضل پسماند حفاظت محیط زیست استان مدیریت پسماند با تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد.
تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید یوسف‌پور ، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که تفکیک زباله، چه در منزل و چه در سازمان‌ها، اهمیت زیادی برای محیط‌زیست و انسان‌ها دارد، بر همین اساس برای حل معضل پسماند حفاظت محیط زیست استان مدیریت پسماند با تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این اقدام فرهنگی محیط‌زیستی براساس دستورالعمل و راهنمای اجرای آیین‌نامۀ نظام مدیریت پسماند انجام می‌شود که با همکاری بخش خصوصی به این صورت که پسماندهای قابل بازیافت از پسماندهای غیرقابل بازیافت جدا شده و تحویل مراکز بازیافت استان می‌شوند.

یوسف پور عنوان کرد: این تفکیک بر اساس دستورالعمل ذکر شده پسماندهای عادی در ساختمان‌های اداری شامل پسماند تر، پسماند خشک و پسماند و نخاله‌های ساختمانی می‌باشد و در راستای اجرای بهتر این برنامه دستورالعمل نحوه جداسازی پسماندها و سطل‌های مخصوص با توجه به شرایط و امکانات موجود تهیه و در دسترس کارکنان این اداره‌کل قرار گرفته است.

یوسف‌پور در پایان بیان داشت: تفکیک از مبدأ پسماند منجر به کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی، بازگشت مواد پسماند به چرخه مصرف، کسب ارزش افزوده از این مواد، صرفه‌جویی اقتصادی و … می‌شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۵:۰۷

5 Apr 2023