کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد

16 فروردين 1402 ساعت 13:02

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای حل معضل پسماند حفاظت محیط زیست استان مدیریت پسماند با تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید یوسف‌پور ، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که تفکیک زباله، چه در منزل و چه در سازمان‌ها، اهمیت زیادی برای محیط‌زیست و انسان‌ها دارد، بر همین اساس برای حل معضل پسماند حفاظت محیط زیست استان مدیریت پسماند با تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود باید آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این اقدام فرهنگی محیط‌زیستی براساس دستورالعمل و راهنمای اجرای آیین‌نامۀ نظام مدیریت پسماند انجام می‌شود که با همکاری بخش خصوصی به این صورت که پسماندهای قابل بازیافت از پسماندهای غیرقابل بازیافت جدا شده و تحویل مراکز بازیافت استان می‌شوند.

یوسف پور عنوان کرد: این تفکیک بر اساس دستورالعمل ذکر شده پسماندهای عادی در ساختمان‌های اداری شامل پسماند تر، پسماند خشک و پسماند و نخاله‌های ساختمانی می‌باشد و در راستای اجرای بهتر این برنامه دستورالعمل نحوه جداسازی پسماندها و سطل‌های مخصوص با توجه به شرایط و امکانات موجود تهیه و در دسترس کارکنان این اداره‌کل قرار گرفته است.

یوسف‌پور در پایان بیان داشت: تفکیک از مبدأ پسماند منجر به کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی، بازگشت مواد پسماند به چرخه مصرف، کسب ارزش افزوده از این مواد، صرفه‌جویی اقتصادی و … می‌شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 53337

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53337/تفکیک-مبدأ-محیط-کار-خود-باید-آغاز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir