۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۵۱۹۳۲
هم زمان با هفته پدافند غیرعامل ؛

زنگ پدافند غيرعامل در دبيرستان شاهد لردگان نواخته شد

به مناسبت هفته پدافند غير عامل زنگ پدافند در دبيرستان شاهد لردگان و باحضور دانش آموزان نواخته شد.
زنگ پدافند غيرعامل در دبيرستان شاهد لردگان نواخته شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به مناسبت هفته پدافند غیر عامل  زنگ پدافند غیر عامل با حضور فرمانده سپاه ، فرمانده نیروی انتظامی ، مدیر اداره آموزش و پرورش و فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده لردگان و دانش آموزان آموزشگاه شاهد برگزار گردید.

این برنامه ساعت 8 صبح دیروز چهارشنبه مورخ 1401/08/04 با سخنرانی علیرضا قربانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لردگان در دبیرستان شاهد  برگزار گردید.

پدافند غیر عامل ، «دفاع بدون سلاح» می باشد که در شماری کشورها با نام «دفاع غیرنظامی » شناخته می‌شود

واژه پدافند از نظر واژه شناسی، از دو جزء (پد) و (افند) تشکیل شده است، در فرهنگ و ادب فارسی “پاد” یا “پد” پیشوندی است که به معانی ضد، متضاد بوده و هرگاه قبل از واژه ای قرار گیرد معنای آن را معکوس می نماید، واژه آفند نیز به مفهوم جنگ، جدال، تهاجم، حمله و پیکار است در این راستا که پدافند که هم طراز با واژه “دفاع” می باشد شامل اقداماتی است که جهت مقابله با حمله و تهاجم دشمن انجام می شود که شامل انواع و اقسام اقدامات دفاعی از جمله “پدافند غیر عامل” و “پدافند عامل” است. در پدافند غیر عامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی و با استفاده از مجموعه ای از اقدامات و تمهیدات تدافعی، موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می‌شود. در صورتی که در پدافند عامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن و دفع تهدیدات وی از انواع و اقسام تسلیحات دفاعی نظیر توپ، موشک، تانک، هواپیما های شکاری ، بمب افکن ، رزم ناو ، زیردریایی و … استفاده می شود.
بر اساس مطاب بالا، کوتاه ترین تعریف پدافند غیر عامل ، «دفاع بدون سلاح» می باشد که در شماری کشورها با نام «دفاع غیرنظامی » شناخته می‌شود.

انتهای پیام / 630 ل

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۳۷:۵۰

27 Oct 2022