کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هم زمان با هفته پدافند غیرعامل ؛

زنگ پدافند غيرعامل در دبيرستان شاهد لردگان نواخته شد

5 آبان 1401 ساعت 16:35

به مناسبت هفته پدافند غير عامل زنگ پدافند در دبيرستان شاهد لردگان و باحضور دانش آموزان نواخته شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به مناسبت هفته پدافند غیر عامل  زنگ پدافند غیر عامل با حضور فرمانده سپاه ، فرمانده نیروی انتظامی ، مدیر اداره آموزش و پرورش و فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده لردگان و دانش آموزان آموزشگاه شاهد برگزار گردید.

این برنامه ساعت 8 صبح دیروز چهارشنبه مورخ 1401/08/04 با سخنرانی علیرضا قربانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان لردگان در دبیرستان شاهد  برگزار گردید.

پدافند غیر عامل ، «دفاع بدون سلاح» می باشد که در شماری کشورها با نام «دفاع غیرنظامی » شناخته می‌شود

واژه پدافند از نظر واژه شناسی، از دو جزء (پد) و (افند) تشکیل شده است، در فرهنگ و ادب فارسی “پاد” یا “پد” پیشوندی است که به معانی ضد، متضاد بوده و هرگاه قبل از واژه ای قرار گیرد معنای آن را معکوس می نماید، واژه آفند نیز به مفهوم جنگ، جدال، تهاجم، حمله و پیکار است در این راستا که پدافند که هم طراز با واژه “دفاع” می باشد شامل اقداماتی است که جهت مقابله با حمله و تهاجم دشمن انجام می شود که شامل انواع و اقسام اقدامات دفاعی از جمله “پدافند غیر عامل” و “پدافند عامل” است. در پدافند غیر عامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی و با استفاده از مجموعه ای از اقدامات و تمهیدات تدافعی، موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می‌شود. در صورتی که در پدافند عامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن و دفع تهدیدات وی از انواع و اقسام تسلیحات دفاعی نظیر توپ، موشک، تانک، هواپیما های شکاری ، بمب افکن ، رزم ناو ، زیردریایی و … استفاده می شود.
بر اساس مطاب بالا، کوتاه ترین تعریف پدافند غیر عامل ، «دفاع بدون سلاح» می باشد که در شماری کشورها با نام «دفاع غیرنظامی » شناخته می‌شود.

انتهای پیام / 630 ل

 


کد مطلب: 51932

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51932/زنگ-پدافند-غيرعامل-دبيرستان-شاهد-لردگان-نواخته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir