۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۵۷۳۱۲
امام جمعه فارسان:

اقدام نسنجیده‌ دشمن ‌به ضرورش تمام می‌شود

امام‌جمعه فارسان گفت: دشمنان باید این را آویزه گوش خود کنند که اگر اقدام نسنجیده‌ای راجع به ایران اسلامی داشته باشند تا نابودی کامل آنان را جلو خواهد انداخت.
اقدام نسنجیده‌ دشمن ‌به ضرورش تمام می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز،  حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین طبق تعالیم قرآن و عترت نه ظلم می‌کنند و نه زیر بار ظلم می‌روند. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۳۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: روز پیروزى ستمدیده بر ستم‌کار سخت‏تر از روز پیروزى ستم‌کار بر ستمدیده است.
 
وی افزود: روز قیامت که روز انتقام گرفتن ستمدیده است برای ستم‌کار خیلی سخت است. آن روزی که ستمگر غلبه داشت دنیا بود و همه‌چیز دنیا محدود است، نهایت با ستم یک‌بار او را می‌کشند؛ اما روز قیامت ستمدیده غلبه دارد و ستمگر هم نمی‌میرد تا کار تمام‌شده باشد، بلکه پاداش و انتقام و غلبه آنجا با دنیا خیلی فرق دارد و برای عده‌ای دائمی و ماندگار است. باید از خشم خدا به خدا پناه ببریم. خدای تعالی با رحمتش با همه ما رفتار کند.
 
 
امام‌جمعه فارسان به روز ملی خلیج‌فارس اشاره داشت و بیان داشت: روز ۱۰ اردیبهشت، سالگشت اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و روز ملی خلیج‌فارس است. خلیج‌فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد در طول تاریخ با همین نام ثبت‌شده و مردم جهان آن را با نام خلیج‌فارس یا دریای پارس می‌شناسند. حتی در اسنادی که مربوط به ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح و در کتاب‌هایی مربوط به یونان است این خلیج را خلیج‌فارس می‌دانند.
 
وی تصریح کرد: اما می‌بینید هر از چند گاهی نظام سلطه با تحریف و دروغ‌پردازی برای خلیج‌فارس اسامی دیگری جعل می‌کند تا شاید بتواند به این وسیله به استقلال ملی نظام اسلامی خدشه‌ای وارد کند؛ اما ایران کشوری مستقل و با مرزی مشخص است و تا امروز هر کس بی‌اجازه وارد مرزهای ما شده است یا خودش را خیس کرده و یا با ذلت فرار کرده.
باید این را آویزه گوش خود کنند که اگر اقدام نسنجیده‌ای راجع به ایران اسلامی داشته باشند حتماً اقدامات سنجیده ‌ایران نابودی کامل آنان را جلو خواهد انداخت.
 
حجت‌الاسلام ملک پور هم‌چنین به روز جهانی کارگر هم اشاره‌ای داشت و گفت: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر و کارگر را به همه کارگران و کارفرمایان و مجاهدان عرصه تولید تبریک عرض می‌کنم. همه ما به‌خوبی می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشور کارگران هستند. چرخ‌های تولید کشور در صنایع ‌کوچک و بزرگ در عرصه‌های مختلف با تلاش و جدیت کارگران به حرکت درمی‌آید و آبادانی و رفاه را به همراه می‌آورد. لذا در روایات و سفارش‌های ائمه هدی علیهم‌السلام به این جایگاه توجه خاص شده است.
 
وی عنوان داشت: در روایت داریم کار عبادت است. حضرت آقا هم فرمودند: «ساعات کار در کارگاه‏ها و کارخانه‌ها، لحظات‌ عبادت، ساعات اداى دین به شهیدان و محرومان و مستضعفانِ‌ جامعه است. سلاح کارگران، کار آنان است که از این سلاح باید براى تداوم انقلاب، گسستن زنجیر وابستگى و در نهایت، کسب استقلال اقتصادى استفاده شود». تعبیرات بلند و قشنگی است.

وی افزود: این جایگاه کارگر است. جایگاه کارگر جایگاه بلندی است؛ جایگاه خداست. خدا کارگر است. اولین کارگر عالم خداست. خلق کرده است؛ تولید کرده است؛ انسان را خلق کرده، موجودات را خلق کرده، عالم هستی را خلق کرده. اولین کارگر عالم هستی خدا است. تکریم از کارگر تکریم از خداست. در سال جهش تولید، میدان‌داری این جبهه بر دوش و بازوان پرتوان سربازان این عرصه یعنی کارگران بزرگوار و شریف است؛ و ما هم وظائفی داریم که در این مسیر باید انجام دهیم کمترین آن ترویج و نشر خرید کالای ایرانی است.
 
امام‌جمعه فارسان به مسئله اصلی و مهم‌تر از پهپاد و موشک هم اشاره داشت و افزود: بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و مانند این‌ها تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند و دل‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد - هر هدفی - موفق‌تر خواهد بود. بدون شک، در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است.
 
وی گفت: این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند. در این میان، هم خود فلسطینی‌ها نقش ویژه‌ای داشته‌اند و هم خبرنگارانی که برای رساندن صداهای آن‌ها به دنیا، ازخودگذشتگی کرده‌اند و در وسط میدان جنگ حضور دارند.
 
حجت الاسلام ملک پور در پايان گفت: تذکر کوتاهي عرض کنم .دستوراتي که لازم است دستگاه‌هاي مختلف راجع به مسئله عفاف و حجاب رعايت کنند اين‌ها در حال رصد شدن است. ان‌شاءالله کارهايشان را به‌دقت انجام دهند. بعضي وقت‌ها در استان بعضي حرکت‌ها صورت مي‌گيرد که معلوم مي‌شود دستگاه مربوطه غافل است. اين غفلت‌ها را توجه داشته باشيد و کم‌کاري و ترک فعل‌ها را کنار بگذاريد. براي بار چندم است که گفته مي‌شود نزد خداي تعالي شرمنده خواهيد بود. نزد شهدا و پيغمبر و آل پيغمبر شرمنده خواهيد شد اگر توانايي انجام کاري را داشته باشيد و انجام ندهيد

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۵۸:۰۹

26 Apr 2024