۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۱۷۰۸۸
نفی آثار عزاداری سیدالشهدا(ع) از سوی نجفقلی حبیبی

توهین به عزاداری سیدالشهدا(ع) به سبک حامیان فتنۀ۸۸

یاد حادثۀ جانسوز کربلا که در طول تاریخ،احیاء گر اسلام ناب محمدی بوده نماد زنده ای از چگونگی حفظ عقیده در برابر تهاجمات دشمنان است که این راه سرخ مظلومانه با هیچ نوع دفاعی قابل تعویض و مقایسه نیست.
توهین به عزاداری سیدالشهدا(ع) به سبک حامیان فتنۀ۸۸
به گزارش جهان بین به نقل از سلام لردگان،
دشمنان کشور اسلامی مان ایران،رمز موفقیت و پیروزی ما را در پیروی از راه سید الشهدا(ع)یافته و برای اضمحلال نام و یاد او با تمام توان و انواع حیله ها پا در کاب نموده و با امویان و بنیانگذاران ظلم و ستم همنوا گردیده اند تا این کاروان عشق وپیروزی را از حرکت بازدارند.

سخنان وهن آلود نجفقلی حبیبی ریاست انتخاباتی میرحسین موسوی تهران در بی اثر دانستن گریه و روضه در مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) موجی از اعتراضات را به همراه داشته است، وی در برنامه دیروز، امروز، فردا در ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ با گفتن این جمله که "سالانه در ایام عاشورا چه پولها که در مملکت خرج میشود، اما بازده اینها چقدر است، هیچی، چهار نفر گریه میکنند و تمام میشود! " افکار عمومی ملت مسلمان ایران و شیفتگان به امام حسین(ع) را جریحه دار نمود.

مواضع رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات که در کارنامۀ خود ریاست دانشگاه علامه طباطبایی را یدک می کشد در نوع خود جای بسی تأمّل دارد زیرا تکذیب بدیهیات و مسلمات آموزه های عاشورا و دهن کجی به تکریم ایام سوگواری امام حسین(ع) از سوی فردی که ادعای پژوهش در مسائل اسلامی را به همراه دارد بسیار در خور تأمل می باشد.

گفتنی است نگارنده خود در یکی از جلسات عاشوراپژوهی در قم شاهد سخنرانی این شخص بوده ام لذا باید گفت هجمۀ به آموزه های عاشورا از سوی فردی بی خبر و یا جاهل به آثار بی بدیل گریه و روضه در عزای امام حسین(ع) مطرح نشده است بلکه می توان گفت رئیس سابق شورای هماهنگی اصلاحات عامدانه و هدفمند این سخن نابجا را مطرح نموده است، لیکن پرسش اساسی این است که چرا فردی که سوابق متعدد در مقوله های مختلف علمی و حتی پژوهش های اسلامی را در سوابق خود به همراه دارد اینچنین مبانی اسلام عاشورائی را مورد هجمه خود قرار می دهد؟

بدیهی است ریاست ستاد انتخاباتی یکی از سران فتنه در تهران خود به تنهائی می تواند مهمترین عامل دهن کجی این فرد به آموزه های عاشورائی را برای همگان آشکار سازد، زیرا فتنۀ۸۸ که با توهین و هتک حرمت به ساحت امام حسین(ع) قرین گردید به روشنی بیانگر ضدیت فتنه گران و همگرائی شبه روشنفکران غرب زده با قدرت های استکباری در عناد و دشمنی با اسلام و به ویژه اسلام عاشورائی و سیاسی می باشد.

لیکن مردم بصیر و مسلمان ایران با خلق حماسۀ ۹دی پاسخی دندان شکن به دشمنان اسلام عاشورائی دادند به نحوی که افرادی همچون نجفقلی حبیبی با ادعای دارا بودن سوابق علمی اینچنین به بیراهه می رود و آثار بی نظیر گریه و اشک بر امام حسین(ع)را منکر می شود ،لذا این گونه هجمه ها بر علیه مقدسات اسلام و تشیع ماهیت واقعی اصلاح طلبان افراطی و حامیان فتنۀ۸۸را برای همگان آشکار می سازد.

گفتنی است عقبۀ فکری افاضات اخیر نجفقلی حبیبی در میان شبه روشنفکران غرب زده نیز مسبوق به سابقه است با مراجعه به مواضع ضد اسلامی و ننگین تفاله های جنبش مضمحل شدۀ سبز می توان این نوع دهن کجی ها و دشمنی ها علیه اسلام عاشورائی را به وضوح مشاهده نمود، شبهه، تحریف و تهاجم به عاشورا از سوی اطلاح طلبان افراطی و حامیان فتنۀ۸۸ در دوران اصلاحات به دفعات مطرح گردید به عنوان نمونه لیدر فکری جریان اصلاحات و صاحب نظریّه «قبض و بسط تئوریک شریعت» فرهنگ شهادت را عامل خشونت معرفی می کند، هم چنین شبیه افاضات اخیر نجفقلی حبیبی مبنی بر نفی آثار بی بدیل گریه و روضه در رشد و تعالی مسلمان را می توان در روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان مشاهده نمود به عنوان نمونه«سالهای فراوان و بلکه قرنها این بزرگداشت(قیام عاشورا)حاصلی جز تأثر،حزن و اشک آوری نداشته است» .

لذا مقابله تئوریک با برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) و نفی آثار و آموزه های عاشورائی در میان جماعت اصلاح طلبان افراطی به عنوان اصل مهم و استراتژیک تبدیل شده است به عنوان نمونه در آستانۀ محرم سال۷۹-۷۷روزنامه همشهری تحت نظارت جناب مرتضی الویری شهردار وقت تهران از فعالان حزب کارگزاران سازندگی و عضو ستاد انتخاباتی کروبی، یکی از فتنه گران ۸۸، اقدام به درج مصاحبۀ مفصلی در چند شماره نمود که در آن مراسم روضه خوانی و عزاداری مورد هجمه قرار گرفت و عزاداری برای امام حسین(ع) مغایر با روحیه و روان افراد توصیف گردید:«برای یک انسان نرمال، شادبودن قاعده است و غمناک بودن استثنا است...». این روزنامه خواهان مقابله با عزاداری گردیده و در ادامه عزاداری را موجب ترویج خشونت دانسته و مدعی می شود:«...ما وقتی که در جامعه ی خودمان خشونت را ترویج می کنیم پوشش دینی بر آن می افکنیم، آن را تقدیس می کنیم و آن را یکی از مهمترین ابزارهای ترویج دین و مقابله با دشمنان خدا و غیره می شماریم، آگاهانه وناآگاهانه داریم بر عزاداری و ماتم سرایی و غم و افسردگی انگشت تأکید و تصدیق می گذاریم» و... .

با مرور این هجمه ها و توهین ها به آئین عزاداری سیدالشهدا(ع) از سوی حامیان فتنه گران و نیز شبه روشنفکران غرب زده می توان علل دهن کجی به آموزه های عاشورائی را دریافت زیرا اعلام برائت مردم ایران از فتنه گران و اعلام انزجار و نفرت نسبت به سران فتنه در بستر مبانی اصیل اسلام ناب محمدی و تبعیت از آموزه های ظلم ستیزانۀ امام حسین(ع) پدیدار گشته است از این رو مرتبطین با سران فتنه و اطلاح طلبان افراطی همچون نجفقلی حبیبی و پس مانده های فتنۀ۸۸ با تکرار هتاکی سال۸۸ به ساحت مقدس امام حسین، به زغم خود بر علیه مردم بصیر و مسلمان ایران عقده گشائی می کنند، لیکن ملت ایران با تیعیت از مقام معظم رهبری مراتب انزجار و نفرت خود را ار غرب زدگان و هتاکان به مقدسات اسلام اعلام و آنها را به زبله دانی تاریخ می افکند.

 امید است متولیان فرهنگی دولت تدبیر و امید به جای اجازۀ انتشار کتب ضد دینی و حمایت های نابجا از برخی عناصر ضد انقلاب و حتی همنوائی با خوانندۀ حامی فتنه، در راستای رسالت واقعی خود و محکومیت مواضع مشمئز کنندۀ هتاکان به مقدسات اسلام و عاشورا گام بردارند.

یاداشت از مهدی نجفی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عشقی
از آقایون انتظاری جز این نبود حال خواستی بیا برای امام حسین عزاداری کنه اینها عزاداری را برای امام حسین خرافه پرستی و کهنه پرستی می دونه . ولی برای آقا جون شون خرج سر قبری زیاد می کنند.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۹:۴۸

28 Dec 2019