۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۸۳۷۰
استاد طرح ولایت کشوری:

بی غیرتی مردان و بی حیایی زنان موجب بروز بدحجابی در جامعه است

استاد طرح ولایت کشوری تأکید کرد: هرچقدر بی غیرتی در جامعه بیشتر شود، حجاب زنان نیز بیشتر لطمه می بیند و زنان بیشتر موجب آزار و اذیت قرار می گیرند و جامعه برای آنها ناامن می شود؛ بی حیایی و بی غیرتی موجب بدحجابی در جامعه شده اند.
بی غیرتی مردان و بی حیایی زنان موجب بروز بدحجابی در جامعه است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از شهرکرد، حجت الاسلام خطیر در جمع دانشجویان طرح ولایت در نشست تخصصی حجاب و عفاف در دانشگاه شهرکرد گفت: برای حجاب و حیا دلایل بسیاری وجود دارد که یکی از آنها دلیلی عقلی است.

وی خاطرنشان کرد: حیا
و وقار یک ارزش ذاتی در هر زنی است که به صورت فطری در او وجود دارد و یک زیبایی برای او محسوب می شود که اگر زنی این حیا را در خود حفظ کرد به طور خودکار ارزشش بالاتر رفته و زیباتر و جداب تر می شود.

استاد طرح ولایت بیان داشت: حجاب و پوشش برای حفط این حیا به کار می رود و بدحجابی و بدپوششی باعث به خطر افتادن حیای زن می شود؛ به گونه ای که دختران و زنان سبک با وضعیت پوشششان، خود را به سمت بی حیایی پیش می برند.

حجت الاسلام خطیر یادآور شد: تفاوت های زیادی در زن و مرد وجود دارد که یکی از آنها این است که مردان طبیعتشان برای کارهای سخت و زنان طبیعتشان برای کارهای سبک و عاطفی قرار داده شده است.

وی افزود: آقایان برای جذب
شدن به زن آفریده شدند و زنان برای جذب کردن مردان که این امر برای حفظ نظام خانواده از سوی خداوند در زنان و مردان قرار داده شده و باید این طبیعت ها در مسیر درست خود قرار بگیرند.

استاد طرح ولایت تصریح کرد: از آنجا که زنان مظهر جمال و جذب هستند و از طرف دیگر ضعف جسمانی در زنان زیاد است؛ پس اگر در پوشش و معاشرت خود آزاد باشند، به خاطر آسیب پذیری بالایشان بسیار آسیب می بینند.

حجت الاسلام خطیر گفت: هیچکس نمی تواند بگوید من ناامنی را دوست دارم و همه می دانند که امنیت روحی، عاطفی و جسمی زنان وابسته به پوشش است؛ یعنی اگر زنان جامعه پوشش را رعایت کنند، برای خود امنیت به
همراه می آورند.

وی تأکید کرد: اگر کسی بخواهد با شعار آزادی برای خود پوشش قائل نباشد، باید به آن گفت که این آزادی شما حریم آزادی دیگران چه زنان و چه مردان جامعه را به خطر می اندازد.

استاد طرح ولایت در جواب این سوال که اگر در ایران مانند جوامع غربی از ابتدا حجاب وجود نداشت، مردان جامعه حریص نمی شدند و دیگر مزاحمتی برای زنان به وجود نمی آمد گفت: اگر مردان جوامع غربی در مقابل زنان عریان جامعه ی خود عادی شده بودند، این همه آمار تجاوز و مزاحمت برای خانم ها در جوامع آنها بالا نبود.

حجت الاسلام خطیر اذعان داشت: غریزه ی شهوت مردان
مانند غرایز دیگر نیست که سیری پذیر باشند بلکه مانند آب دریا است که هرچقدر بنوشی تشنه تر می شوی.

وی تأکید کرد: زنان جامعه عفیف هستند و تاوان نبود حجاب برای عادی شدن مردان، از بین رفتن عفت و سرمایه زنان جامعه است؛ همچنین عادی نشدن مسائل جنسی نعمتی است از سوی خداوند برای اینکه کانون و نظام خانواده مستحکم شود.

استاد طرح ولایت افزود: اگرچه حجاب در ظاهر یک حرج و سختی است اما طبق آیات و روایات، در صورت نبودن حجاب یک حرج و سختی بزرگتر که همان آزار و اذیت
هایی از سوی مردان در جامعه است برای زن به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل حیای زنان، غیرت مردان است که همانطور که برخی از کارها موجب از بین رفتن حیای زن می شود، برخی از گناهان موجب از بین رفتن غیرت مردان در جامعه می شود.

استاد طرح ولایت تأکید کرد: هرچقدر بی غیرتی در جامعه بیشتر شود، حجاب زنان نیز بیشتر لطمه می بیند و زنان بیشتر موجب آزار و اذیت قرار می گیرند و جامعه برای آنها ناامن می شود؛ بی حیایی و بی غیرتی موجب بدحجابی در جامعه شده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۹:۵۵

2 Jan 2020