۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۸۰۹۶
نيلچي زاده:

افتخار مسلماني زماني معنا پيدا مي كند كه سبك زندگي مان اسلامي باشد

دكتر فروغ نيلچي زاده در جمع دانشجويان طرح ولايت كشوري در شهرکرد، در خصوص سبك زندگي اسلامي گفت: گروهي به غلط گمان مي كنند سبك زندگي اسلامي يعني سبك فعلي زندگي مسلمانان است.
افتخار مسلماني زماني معنا پيدا مي كند كه سبك زندگي مان اسلامي باشد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، نيلچي زاده تأكيد كرد: براي ورود به سبك زندگي اسلامي بايد چشم هايمان را بشوئيم و به زندگي نگاه اسلامي داشته باشيم؛ امروز افتخار ما مسلمان بودن ماست اما اين افتخار زماني حقيقت پيدا مي كند كه سبك زندگي مان اسلامي باشد.


وي افزود: آنچه كه امروز بايد مورد توجه قرار بگيرد اين است كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مردم را به سبك زندگي اسلامي دعوت مي كند و اين يعني مردم مسلمان ما سبك زندگي شان مسلماني زندگي كردن نيست و بسياري از آداب زندگي ما بيشتر شبيه خرافات و مدرنيست است.



استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: امروز لايف استايل آْمريكا به عنوان سبك زندگي كل دنيا رقم خورده است و كشور ما نيز از اين قاعده مستثني نبوده است؛ به گونه اي كه اگر روش زندگي اسلامي واقعي را بيان كنيم، به شك مي افتيم.



نيلچي زاده يادآور شد: ما در ازدواج هايمان نيز
اسلامي رفتار نمي كنيم و حتي برخلاف اينكه روايات زيادي درخصوص پوشيدن انگشتر در دست راست داريم، بر اساس سبك زندگي غربي، حلقه ي ازدواج را در دست چپ خود مي گذاريم.

وي افزود: همچنين در عزاداري هايمان براساس رواياتي از پيامبر توصيه شده است كه براي صاحب عزا غذا برده شود اما امروز در عزاداري هايمان برعكس اين روايت عمل مي كنيم.



استاد حوزه و دانشگاه بيان داشت: دستورات اسلامي براي زندگي ما در كتاب هايي مانند حليه المتقين، مفاتيح الحياة و آداب الشريعة از آيت الله مامقاني آمده است و با مراجعه به اين كتب مي توانيم تا حد زيادي با زندگي اسلامي آشنا شويم.



نيلچي زاده تأكيد كرد: براي ورود به سبك زندگي اسلامي بايد چشم هايمان را بشوئيم و به زندگي نگاه اسلامي داشته باشيم؛ امروز افتخار ما مسلمان بودن ماست اما اين افتخار زماني حقيقت پيدا مي كند كه سبك زندگي مان اسلامي باشد.



وي خاطرنشان كرد:در اسلام براي نوع پوشش، استراحت، غذا خوردن و ... براي ما آداب و روش مشخص شده است و دستورات زندگي اسلامي را مي توانيم از زندگي پيامبر اكرم(ص) و ائمه ي اطهار عليهم السلام استخراج كنيم.



استاد حوزه و دانشگاه گفت: دروغي كه امروز به مدرنيته به دختران مي گويد اين است كه اولويت اول يك زن ازدواج نيست و بر اساس يك آمار رسمي، اولويت ازدواج پس از شغل، تحصيل،‌تفريح
و ... در رتبه ي چهارم قرار دارد.

نيلچي زاده خاطرنشان كرد: امروز دولت يازدهم بيش از هر دولت ديگر مورد طمع دشمنان است و وظيفه ي دختران و زنان جامعه ي امروز اين است كه با داشتن يك سبك زندگي اسلامي،‌ هم در جهت تشكيل و پيشرفت خانواده و هم در جهت اعتلاي جامعه تلاش كنند.



وي بيان داشت: بعد از كلمه ي خدا، مقدس ترين واژه «مادر» است كه زنان مسلمان نبايد اجازه بدهند هويت مادرانه شان مورد آسيب قرار بگيرد؛ چرا كه مادر بودن يكي از اساسي ترين نقش ها در سبك زندگي اسلامي است.



استاد حوزه و دانشگاه يادآور شد: بهترين مدل ازدواج براي دختران اين است كه همسر دينداري داشته باشند اما گاهي مي­توان مانند آمنه كه يكي از ۴ زن عنوان شده در قرآن است، همسري مانند فرعون داشت و درجات تعالي را طي كرد.



نيلچي زاده تصريح كرد: ارتباطات با نامحرم بنابر عدم اختلاط است و تا آنجا كه ممكن است در تشكل هاي دانشجويي خانم ها و آقايان جدا برنامه ريزي كنند و اگر در جايي اجبار به اختلاط بود بايد اصل را بر مراقبه قرار داد؛ چرا كه شيطان براي گمراهي ما قسم خورده است.



وي اذعان داشت: متأسفانه امروزه افتخار دنيا اين است كه زن ها سخت ترين كارها را انجام مي دهند و با اين كار زن را به اسارت در دنياي مدرن كشانده و شخصيت اصلي او ناديده گرفته شده است؛ چرا كه مردان براي حَمل و زنان براي حِمل آفريده شده اند.












ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۱:۴۸

27 Dec 2019