۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۷۶۱۰
عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در شهرکرد:

هنر دعاكردن ما در شب قدر به خاطر ارزش اين شب است

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: هنر دعا كردن در ايام ليلة القدر به خاطر توفيقي است از سوي خدا كه و براي ارزش بالاي اين شب نصيب انسان ها مي شود.
هنر دعاكردن ما در شب قدر به خاطر ارزش اين شب است
 به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از شهركرد، حجت الاسلام فقيهي در جمع دانش پژوهان طرح ولايت كشوري خواهران در شهركرد گفت: تشخيص ارزش و اندازه شب قدر بر عهده ما انسان هاي عادي نيست و ما فقط شنيده ايم و ميدانيم كه ارزش اين شب از هزاران ماه در سال بهتر و برتر است و ملائكه در اين شب بر زمين نازل مي شوند.

وي افزود: در روايات زيادي آمده است كه محل نزول ملائكه در شب قدر حجت خداوند بر روي زمين است و امشب ملائكه بر وجود امام زمان(عج) نازل مي شوند و خيرات و بركات همه ي انسان ها از طريق امام زمان (عج) به انسان ها مي رسد.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: اگر برخي از انسان ها در اين شب ها هنر دعا كردن را پيدا مي كنند دست خود آنها نيست بلكه توفيقي است از سوي خدا كه به خاطر ارزش بالاي اين شب نصيب انسان ها مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين فقيهي تصريح كرد: گاهي موارد آسان ترين كارها براي انسان، ارزشمند ترين كار ها در نزد خداوند متعال است مانند دست بلند كردن در پيش خداوند متعال كه شايد زحمت زيادي براي انسان ها ندارد اما بركات و نتايج زيادي به همراه دارد؛ چراكه قضاي الهي با كوچكترين دعا ها عوض مي شود.

وي تأكيد كرد: بايد بدانيم كه هر لحظه عمرمان احتياجمان به خداوند متعال است و هركس اين نياز دائمي به خدا را در خود درك كند،‌هرگز دستش خالي نمي شود.

استاد طرح ولايت يادآور شد: اگر گاهي حتي در كوچكترين كارهاي ما گره مي افتد به خاطر غفلت از اين موضوع است كه انسان ها بايد همه ي خواسته هاي خود را فقط از خدا داشته باشند.

حجت الاسلام فقيهي بيان داشت: حجم، كيفيت و كميت دعاي انسان به هنگام مناجات، بستگي به اين موضوع دارد كه كسي كه حاجت خود را از او مي خواهيم، چه مقدار داراي قدرت دارد و چقدر انسان را مي شناسد.

وي تصريح كرد: يكي از علت هايي كه برخي از حاجات ما برآورده نمي شود اين است كه ما قبولي آن را غيرممكن مي دانيم و باور قلبي ما توانايي خدا براي رفع حاجات نيست.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)  خاطرنشان كرد: اگر بدانيم خداوند مدير و مدبر اين دنيا است و تنها كسي كه شناخت كامل نسبت به انسان ها دارد و از همه براي او دلسوز تر است، خداوند است، ديگر با حساب و كتاب دعا نمي كنيم و خداوند را قادر بر انجام همه ي امور خود مي دانيم.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۹:۳۲

1 Jan 2020