۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۵۹۰۷۹
کارشناس روابط بین‌الملل:

مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی با لشکر رسانه‌ای

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: رژیم جنایتکار صهیونیستی در رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کند خود را مظلوم جلوه دهد و از طرف مقابل هیولا بسازد.
مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی با لشکر رسانه‌ای
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، زهرا شریف‌زاده  شامگاه دوشنبه در نشست برخط  که به مناسبت هفته سواد رسانه برگزار شد اظهار کرد: رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمند در عصر حاضر هستند و تاثیر عمیقی بر نحوه اطلاع‌رسانی و شکل‌گیری افکار عمومی دارند.

وی تصریح کرذ: در رسانه اجتماعی مردم با هم در ارتباط هستند و بر هم تاثیر می‌گذارند، در حقیقت رسانه‌های اجتماعی نرم‌افزارهای اینترنتی هستند که بر اساس جهان‌بینی‌ها شکل گرفته‌اند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه یکی از عناصر مهم رسانه اجتماعی کاربرها هستند، افزود: کاربر در رسانه اجتماعی می‌تواند اطلاعات تولید کند تا بقیه کاربران از داده‌ها استفاده کنند و این موضوع توسط یک سازمان وضع می‌شود.

شریف‌زاده یادآور شد: مسلسل، هواپیما و تانک‌ها باعث شد ماهیت جنگ تغییر کند، به دنبال آن تلگراف و اینترنت تغییرات زیادی ایجاد کرد و بلافاصله بعد از اپلیکیشن‌ها، رسانه اجتماعی با سرعت و شفافیت اطلاعات را منتقل می‌کند.

وی اذعان داشت: رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای حمایت از یک هدف استفاده 
شوند بدون آنکه خطری برای آن‌ها داشته یا هزینه‌بر باشند، رسانه اجتماعی می‌تواند برای بیان صدا، به‌روزرسانی، بیان اخبار و احساس همدردی مردم نقش به‌سزایی داشته باشد.

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: در رسانه اجتماعی خبرنگاران در بعد نظامی نقش مهمی در میدان جنگ دارند و شاهدان عینی جنگ هستند، اکنون روزنامه‌نگاران می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی اخبار و اطلاعات را منتقل کنند.

وی به نقش رسانه‌های اجتماعی در قیام‌های عربی اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های اجتماعی پتانسیل تحول‌آفرین خود را در قالب جنبش سیاسی و افزایش آگاهی جهانی به اشتراک گذاشتند.

شریف‌زاده افزود: ظرفیت رسانه‌های اجتماعی در قیام‌های عربی تنها سرعت در انتشار اخبار نیست، بلکه اخبار جعلی هم به سرعت منتشر کرده و  در طول درگیری روایت‌های منفی و اشتباهی را به مخاطبان انتقال دادند، این درحالی است که برخی از مخاطبان جذب این روایت‌ها می‌شدند و  این مورد با نقش اینستاگرام نقش پررنگ‌تری به خود گرفت.

وی به حمایت رسانه‌های اجتماعی از رژیم منحوس صهیونسیتی اشاره و مطرح کرد: یک سازمان غیرانتفاعی نظارت بر پلتفرم‌های اجتماعی به نام سون امله، ۲۰۸ مورد سانسور از محتوای طرفداران فلسطینی را انجام دادند اما هشتگ فلسطین در این پلتفرم ۳۹ برابر رشد کرده بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: اپلیکیشن «تیک تاک» توسط آمریکا محدود شد چون پایگاه اطلاعات آن در چین بود.

وی گفت: رژیم جنایتکار صهیونسیتی در رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کند خود را مظلوم جلوه دهد و از طرف مقابل هیولا بسازد و برای تحقق این امر از تمام امکانات رسانه‌ها استفاده می‌کند تا عواطف عموم مردم را به سمت خود سوق دهد.

شریف‌زاده اذعان داشت: انتشار اخبار جعلی توسط رژیم صهیونسیتی با هدف توجیه اقدامات جنایتکارانه خود یا جلب توجه افکار عمومی است، اما با وجود آنکه پلتفرم‌ها همه در اختیار رژیم صهیونسیتی هستند اما حریف کاربران نشده است.

وی گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با استفاده از تکنیک‌های مختلف اخبار جعلی را منتشر می‌کند، اما با وجود قطعی برق و اینترنت در غزه اخبار مردم مظلوم غزه و فلسطین منتشر می‌شود و حتی مردم خارج از غزه حامی مردم فلسطین هستند، امیدواریم به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم غزه، فلسطین و لبنان باشیم.

انتهای خبر/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۵:۱۰

29 Oct 2024