۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۵۹۰۳۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

فروش یک هزار میلیارد تومان اوراق در حوزه راه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال هم در بخش اعتبارات تملک دارایی ملی و هم استانی به روش فروش اوراق اقدامات بسیار خوبی انجام شد، در بخش ملی در حوزه راه یک هزار و 600 میلیارد تومان فروش اوراق انجام شد و 800 میلیارد تومان نیز در حال محقق شدن است.
فروش یک هزار میلیارد تومان اوراق در حوزه راه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حمیدرضا منتظری امروز چهارشنبه در جلسه معارف مدیران استان چهارمحال و بختیاری که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، برگزار شد، اظهار کرد: اول آبان‌ماه با عنوان روز آمار و برنامه‌ریزی نامگذاری شده است.

وی افزود: لازمه تعالی و پیشرفت و همچنین بهبود نگرش سیستمی و پویایی آن، داشتن یک برنامه ایده‌آل و مطلوب است که افق‌ها را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم برای یک برنامه دقیق و علمی داشتن آمار و اطلاعات است که در غیر این صورت قطعا هدف نهایی حاصل نخواهد شد.

منتظری با اشاره به اینکه آمار و برنامه‌ریزی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، عنوان کرد: بر همین اساس قرار است سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان یک شاخصه مهم در بحث آمار در کشور برگزار شود، بخش کشاورزی نفش مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد لذا برنامه‌ریزی دقیق برای پیشبرد اهداف این بخش ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فرمان سرشماری عمومی کشاورزی به دستور رئیس جمهور از ابتدای شهریورماه صادر شد و قرار است این مهم از تاریخ دوازدهم آبان‌ماه به صورت پیمایشی در چهارمحال و بختیاری اجرا شود و اقدامات لازم درخصوص آموزش و تعیین ساختار سازمانی در این زمینه در استان و شهرستان‌ها تعیین شده است بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم را با فرمانداران داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بودجه و تملک دارایی‌های سرمایه در سال گذشته وضعیت بسیار مطلوبی داشت و این استان در تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز موفق به کسب رتبه برتر شد، همچنین در سایر موارد سال ویژه‌ای بود.

منتظری بیان کرد: 133 هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر اول رئیس جمهور شهید به استان چهارمحال و بختیاری بود،9 همت از این اعتبارات در تعهد سازمان برنامه و بودجه بود و 4 همت دیگر در تعهد سایر دستگاه‌ها، تعهد سازمان برنامه و بودجه بیش از 80 درصد تحقق پیدا کرده است، در مجموع تعهد این سازمان و دیگر دستگاه‌ها بیش از 50 درصد محقق و به استان داده شده است.

وی تاکید کرد: امسال هم در بخش اعتبارات تملک دارایی ملی و هم استانی به روش فروش اوراق اقدامات بسیار خوبی انجام شد، در بخش ملی در حوزه راه یک هزار و 600 میلیارد تومان فروش اوراق انجام شد و 800 میلیارد تومان نیز در حال محقق شدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در اعتبارات تملک دارایی استانی نیز با پیگیری‌‎های مسئولان استانی با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اعتبارات استانی توسط یکی از موسسات مالی خریداری می‌شود، رقم این قرارداد 500 میلیارد تومان است و مابقی اعتبارات قرار است توسط پیمانکاران استانی جذب شود.

منتظری یادآور شد: پیش از این تنها 40 درصد تخصیص اعتبارات دارایی محقق می‌شد اما هم‌اینک فروش اوراق یک عملکرد بی نظیر است.

وی افزود: در سال گذشته در بخش اعتبارات هزینه‌ای با چالش بسیار شدیدی مواجه بودیم که با پیگیری‎‌های انجام شده توانستیم بخش مهم و قابل توجهی از مشکلات در این حوزه را رفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رویکرد در بحث بودجه‌ریزی به سمت هوشمندسازی حرکت کرده است و از سلیقه‌محوری به سمت داده‌محوری سوق داده شده است، توزیع اعتبارات براساس سامانه صورت می‌گیرد که منجر به رفع ناترازی در توزیع اعتبارات شده است.

منتظری با اشاره به انجام نظام برنامه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: لذا سند تحول راهبردی و پیشرفت استان به عنوان یک میثاق استانی در جهت توسعه استان چراغ راه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت آموزش، پژوهش و آینده‌نگری توانستیم مجوز کانون صلاحیت شایستگی و ارزیابی را اخذ کنیم تا دوره‌های مربوطه برای مدیران در سطوح پایه برگزار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در نظام فنی و اجرایی استان شاهد تحول و پویایی بودیم و توانستیم رتبه نخست کشوری را در این خصوص دریافت کنیم، در مجموع این سازمان بین 31 استان در سال 1402 رتبه 12 را به خود اختصاص داده است.

منتظری با تقدیر از اقدامات استاندار چهارمحال و بختیاری در تحقق موارد ذکر شده، بیان کرد: اهداف استان با حضور استاندار، مدیران استانی و نمایندگان مجلس از مراجع کشوری پیگیری می‌شود.
  
انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۳۱:۲۹

23 Oct 2024