۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۵۸۹۹۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های د‌فاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد:

چهارمحال‌و‌بختیاری میزبان جشنواره فانوس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس به میزبانی چهارمحال بختیاری اول آبان‌ماه برگزار می‌شود.
چهارمحال‌و‌بختیاری میزبان جشنواره فانوس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، منوچهر ذوالفقاری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اول آبان ماه هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس به مدت ۳ روز در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین جشنواره‌های هنری دفاع مقدس بوده و می‌تواند همه جزئیات و ظرافت‌های تابلوی پررنگ و پرنقش و نگار دفاع مقدس و مقاومت را تبیین کند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه از ماه‌های اول برنامه‌ریزی لازم انجام شد تا بتوانیم جشنواره فاخر در شأن استان را برگزار کنیم بیان داشت: بر اساس هماهنگی انجام شده، این رویداد هنری به مدت سه روز از یکم تا سوم آبان‌ماه با میزبانی از هنرمندان ملی و استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه یکم آبان، پذیرش میهمانان هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره در شهرکرد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه و برگزاری کارگاه توانمندسازی تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

ذوالفقاری بیان داشت: مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس صبح روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه با حضور همه شرکت‌کنندگان و تعدادی از هنرمندان شاخص کشوری و مسئولان استانی و ملی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری واقع در میدان دفاع مقدس شهرکرد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بازدید از پل تاریخی زمان‌خان در سامان، حضور در برنامه تفریحی قایقرانی و بازدید از موزه و قلعه تاریخی چالشتر، برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، رونمایی از سردیس سردار شهید سیدکمال فاضل، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «چشم و چراغ» با موضوع خانواده‌های معظم شهدا و … از برنامه‌های جانبی این برنامه است.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح یادواره‌های شهدا در سه شهرستان بروجن، شهرکرد و خانمیرزا با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام برگزاری جشنواره فانوس در استان است.

ذوالفقاری تشریح کرد: جشنواره ملی هنری فانوس در ۶ بخش شامل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، بخش رادیویی و نیز بخش دانش‌آموزی برگزار می‌شود که ۱۱ هزار و ۵۹۱ اثر در شش بخش یادشده به دبیرخانه کشوری ارسال شد و ۴۳۹ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که داوری‌ها در طی ماه گذشته انجام شد و از منتخبان هر رشته در مراسم اختتامیه جشنواره که روز دوم آبان‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۲۱:۵۲:۳۰

20 Oct 2024