۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۸۹۷۲
در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

اختصاص 46 میلیارد تومان به طرح‌های راکد

در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای راکد در این استان سخن به میان آمد که سهم استان از این اعتبارات 46 میلیارد و 200 میلیون تومان است.
اختصاص 46 میلیارد تومان به طرح‌های راکد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، شورای برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز با هدف توزیع اعتبارات فنی و اعتباری، تشریح آخرین اقدامات برای برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی، تصویب طرح‌های مصوب کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری آمایش سرزمین و محیط زیست و... در استانداری این استان برگزار شد.

در این شورا علاوه بر طرح موارد ذکر شده 15 طرح‌ مصوب کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری آمایش سرزمین و محیط زیست با 19 رای موافق به تصویب رسید.

طرح‌های زیربنایی با مجوزهای لازم انجام شود

در ابتدای شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا منتظری با اشاره به اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای راکد در این استان، اظهار کرد: سهم استان از این اعتبارات 46 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

وی افزود: 19 واحد راکد با سرمایه در گردش 360 میلیارد ریال و یک هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه ثابت در بخش صنعت، 40 واحد راکد با اعتبار 3 هزار و 570 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 439 میلیارد ریال سرمایه ثابت در بخش کشاورزی و 9 واحد راکد با 32 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 83 میلیارد ریال سرمایه ثابت در بخش خدمات در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرمان سرشماری کشاورزی توسط رئیس جمهور اول شهریورماه صادر شد و قرار است دوازدهم آبان‌ماه به مدت 45 روز به صورت دقیق انجام شود.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: 532 میلیارد تومان از محل اعتبارات جدول 10-ج به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است، با پیگیری‌های انجام گرفته مقرر شد این اعتبارات به صورت نقدی به استان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: همه طرح‌هایی که قرار است در قالب طرح‌های زیربنایی در چهارمحال و بختیاری اجرا شود باید مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه چون مدیریت و برنامه‌ریزی، محیط زیست، راه و شهرسازی و... کسب کند.

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در 9 بخش

در ادامه این شورا سید مهدی حسینی نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی در کشور، اظهار کرد: بخش کشاورزی تنها بخشی است که تحت تاثیر تحریم‌ها نبوده و می‌تواند تاثیر خوبی بر اقتصاد ایران داشته باشد، یکی از دلایل اهمیت کشاورزی نقش آن در توسعه روستایی و اشتغال است.

وی افزود: بر طبق آمار سال 1402 تعداد 3.5 میلیون نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار بودند، این موضوع به مرور کمتر شد چون بسیاری از متقاضیان کار فراغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که رشته تحصیلی آنان با کار در بخش کشاورزی سنخیتی ندارد.

مدیرکل دفتر شاخص قیمت‌های مرکز آمار ایران ادامه داد: سرشماری عمومی کشاورزی در 9 بخش در همه نقاط شهری، روستایی، آبادی‌ها و نقاط فرعی برگزار می‌شود.

حسینی نژاد عنوان کرد: از سال 52 تا 93، پنج سرشماری کشاورزی در کشور انجام شده است و ایران به لحاظ برگزاری سرشماری در کشور جایگاه خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ههدف از برگزاری سرشماری تولید آمار مورد نیاز سیاست‌گذار در سطح کلان و منطقه‎ است.

مدیرکل دفتر شاخص قیمت‌های مرکز آمار ایران اضافه کرد: سهم چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی 16.4 درصد، در حوزه صنعت 16.1 درصد، در زمینه عمده‌فروشی 12 و در زمینه املاک نیز 11 درصد است، این نشان از جایگاه بخش کشاورزی و لزوم تهیه آمار دقیق در این بخش است.

حسینی نژاد بیان کرد: طبق سرشماری سال 93، حدود 66 هزار بهره‌بردار و 182 هزار هکتار اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، از این میزان زمین کشاورزی 54 درصد اراضی آبی و 46 درصد اراضی دیم است.

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی به مدت 45 روز

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: زمان سرشماری کشاورزی 12 آبان‌ماه و به مدت 45 روز است، این بازه زمانی همزمان شده است با کشت پاییزه، به همین دلیل همه کشاورزان در مزارع خود حضور دارند این نکته کار را برای آمارگیران سخت‌تر می‌کند.

جذب یک هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در چهارمحال و بختیاری

در انتهای شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری با اشاره به اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آنان 41 هزار نفر شامل زنان و کودکان را به شهادت رساند، اظهار کرد: شهادت شهید یحیی السنوار هیچ خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد و قطعا رزمندگان جبهه مقاومت در این مسیر جدی‌تر خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: سرشماری عمومی کشاورزی ابلاغیه ریاست جمهور است و باید با تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی بتوانیم این امر مهم را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر جمع آوری آمار و تهیه بانک اطلاعاتی دقیق و به درستی انجام شود می‌تواند در تخصیص اعتبارات و... بسیار اثرگذار باشد.

حیدری عنوان کرد: در هفته جاری باید احکام اعضای ستاد استانی و شهرستانی در چهارمحال و بختیاری در زمینه امر آمارگیری صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد سرشماری باید توجیه شوند تا آمار درست و واقعی بدست آید، مسئله مهم دیگر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است که باید به خوبی انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان به لحاظ جذب اعتبارات سفر ریاست جمهور در رتبه اول کشور قرار دارد و جذب این اعتبارات باعث شد تا اکثر پروژه‌های عمرانی فعال شوند.

حیدری بیان کرد: برای پروژه‌هایی که در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد یا ماده 23 اخذ و یا اعتبار مورد نیاز آن به صورت صد درصد تامین شد.

وی تاکید کرد: برای تکمیل سد بیدکان که منجر به تامین آب 2 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه می‌شود یک قرارداد به مبلغ 3 همت با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سفر دوم سفر ریاست جمهور با پیگیری‌های انجام گرفته مبلغ یک هزار میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تامین شده است و این مبلغ به پروژه‌های بهداشتی، درمانی، ورزشی، نوسازی مدارس، فرهنگی و... پرداخت می‌شود.

حیدری یادآور شد: لذا مدیرانی که پروژه‌های آنان در قالب این اعتبارات گنجانده شده است باید سریعا برای جذب این اعتبارات اقدام کنند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۹:۵۶

19 Oct 2024