۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۵۸۸۱۶
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پیش‌بینی شناسایی ۷۱۰۰۰ بهره‌بردار در سرشماری کشاورزی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۱ هزار بهره‌بردار در سرشماری عمومی کشاورزی شناسایی شود، که حدود ۷۲ درصد آن در مناطق روستایی ساکن باشند.
پیش‌بینی شناسایی ۷۱۰۰۰ بهره‌بردار در سرشماری کشاورزی
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، قهرمان روغنی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: یک بار آمارگیری می‌کنیم و چندین مرتبه براساس این آمار، امکانات و تسهیلات را دریافت می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: به این ترتیب هر کوتاهی که در این زمینه ایجاد شد، منجر به ضرر به استان می‌شود بنابراین اگر به دلیل ناقص بودن آمار و اطلاعات تخصیص‌ها کاهش یابد، اجحاف در حق استان است.
 
روغنی سهم ارزش افزوده بخش‌های مختلف استانی را ۱۸ درصد عنوان کرد و بیان داشت: ارزش افزوده این استان در بخش کشاورزی نسبت به کشور ۱/۳ درصد است و در سرشماری سال ۱۳۹۳، ۶۶ هزار بهره‌بردار شناسایی و شمارش شده است.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۳/۷ درصد از شاغلان این استان در بخش کشاورزی فعال هستند و سرشماری عمومی کشاورزی عبارت است از شمارش واحدهای عمومی و ثبت خصوصیات هر کدام به‌صورت مجزا است.
 
وی عنوان داشت: سه شهر بروجن، شهرکرد و فارسان به‌صورت تلفنی آمارگیری می‌شود و مابقی به‌صورت بلوک‌گردی خواهد بود.
 
روغنی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۱ هزار بهره‌بردار در این سرشماری شناسایی شود، که حدود ۷۲ درصد آن در مناطق روستایی ساکن باشند.
 
وی هدف از سرشماری عمومی کشاورزی را تهیه چارچوب آماری برای آمارگیری نمونه‌ایی دانست و بیان داشت: اولین سرشماری سال ۱۳۵۲ انجام شد که واحد آن در حد آبادی بود، و پوشش روستایی داشت و در سال‌های ۱۳۶۷، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۳ نیز به‌صورت شهری و روستایی اجرا شده است.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری جامعه آماری را کلیه افراد حقیقی و خصوصی و شامل بهره‌برداران ساکن و غیرساکن، عضو خانوارهای معمولی ساکن و عضو خانوارهای معمولی غیرساکن دانست و عنوان داشت: اجرای سرشماری در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه تا ۲۶ آذرماه است و وس از سرشماری بازشماری انجام می‌شود و در نهایت آمار تائید خواهد شد و امید است تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ نتایج سرشماری اعلام شود.
 
انتهای خبر/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۴۳:۲۱

6 Oct 2024