۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۵۸۸۱۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: اولین سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ از ۱۲ آبان‌ماه به مدت ۴۵ روز در این استان اجرا می‌شود.
اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در چهارمحال‌وبختیاری
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، حمیدرضا منتظری پیش از ظهر امروز در اولین جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: فرمان این سرشماری در شهریورماه صادر شد.
 
وی با اشاره به اهمیت سرشماری کشاورزی تصریح کرد: این سرشماری بعد از سرشماری نفوس و مسکن مهم‌ترین سرشماری است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرشماری کشاورزی، بازبینی، احصاء و شناسایی در امور مختلف کشاورزی است و تاکنون پنج سرشماری در کشور انجام شده است.
 
منتظری بیان داشت: ایران در آسیا پیشتاز در سرشماری است و این موضوع مولفه مهم و بلاانکار در توسعه است، چراکه اگر آمار و اطلاعات صحیح نداشته باشیم می‌تواند موارد مختلف را تحت تاثیر قرار دهد.
 
وی تاکید کرد: فرهنگ و گفتمان سرشماری باید از طریق رسانه‌ها گسترش یابد، چراکه این مسئله مربوط به استان است و اگر نتوانیم آمار مبتنی‌بر واقعیت داشته باشیم کل مبحث مربوط به اقتصاد و... تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: به نظر می‌رسد زمان سرشماری زمان مناسبی برای این استان نباشد چون از ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد و یکی از چالش‌های مهم در این زمینه کوچ عشایر به استان خوزستان است که موضوع سرشماری را با مشکل مواجه می‌کند.
 
وی ادامه داد: این مشکل با تهران مطرح شده است، اما چون دستور صادر شده باید در راستای اجرای آن اقدام کنیم.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۴۴:۲۴

6 Oct 2024