۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۸۵۹۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان مطرح کرد:

صادرات هلوی چهارمحال و بختیاری به کل کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: هلوی تولیدی در این استان در کل کشور خصوصا استان‌های مرکزی و تهران توزیع می‌شود.
صادرات هلوی چهارمحال و بختیاری به کل کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الله رئیسی ظهر امروز در آیین آغاز برداشت محصول هلو از باغات استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد:ارقام هلوی تولیدی استان که جنبه تازه خوری دارند عمدتا ارقام کاردی، زعفرانی و بلخی هستند.

وی افزود: همچنین هلوی انجیری و شلیل در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، رقم غالب باغات هلوی این استان رقم زعفرانی است که غالبا به صورت هسته جدا و دیررس هستند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: هلوی تولیدی در این استان در کل کشور خصوصا استان‌های مرکزی و تهران توزیع می‌شود و معمولا از مردادماه که ارقام زودرس برداشت می‌شود تا نیمه دوم مهرماه که ارقام دیرس برداشت می‌شوند، زمان عرضه هلوی استان است.

رئیسی عنوان کرد: یکی از موضوعات ضروری، لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه پسماندها، ضایعات و محصول کم شده باغات هلو است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: از همه سرمایه‌گذاران در حوضه کنسانتره پوره و همچنین صنایع جانبی هسته هلو، سرشاخه‌ها و ضایعات درختی در تولید ماده عالی و بیو کمپوست‌ها برای سرمایه‌گذاری دعوت می‌شود.

در ادامه سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان، اظهار کرد: از مجموع 18 هزار هکتار باغات سطح شهرستان سامان حدود 2 هزار و 300 هکتار مربوط به کشت هلو  است و عملکرد به صورت میانگین 18 تن در هکتار است.

وی افزود: به صورت تقریبا برداشت ما حدود 40 هزار تن در سال است، با توجه به نوع رقم هلو زودرس، میان‌رس داره و دیررس، برداشت از اواسط مردادماه آغاز می‌شود و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی در باغ هلوی شهرستان سامان به صورت مستقیم 2 هزار نفر است که در زمان برداشت به 10 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و بیشترین محصول برداشت شده  به اکثر نقاط کشور صادر می‌شود.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۲۸:۲۵

16 Sep 2024