۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۵۸۵۶۹
استاندار چهارمحال و بختیاری:

حفاظت از محیط‌زیست در گرو فرهنگ‌سازی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و پیشبرد اهداف این مجموعه ارزشمند، فرهنگ‌سازی است.
حفاظت از محیط‌زیست در گرو فرهنگ‌سازی است
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، غلامعلی حیدری صبح امروز در همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت اظهار کرد: همواره حفظ و تقویت محیط زیست از توصیه‌های مکرر قرآن کریم است و بزرگان در احادیث به اهمیت حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت اهتمام ورزیده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست به حدی است که رهبر انقلاب محیط زیست را مربوط به دولت‌ها نمی‌داند، بلکه مساله‌ای درازمدت و ملی است که به این دولت و دولت قبلی مربوط نیست.

حیدری با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و پیشبرد اهداف این مجموعه ارزشمند، فرهنگ‌سازی است گفت: در  راستای حفظ محیط زیست  باید همه تلاش خود را به کار ببندیم.

وی اذعان داشت:  حفظ تنوع گونه‌ها و پوشش گیاهی از اهمیت زیادی برخوردار است، پیوند محیط زیست و دانشگاه در جهت فرهنگ‌سازی حائز اهمیت است.

حیدری خاطر نشان کرد: حفظ گونه‌های حیات وحش حائز اهمیت است، زمانیکه برف سنگینی آمد،حیات وحش فراموش نشد و یکی از مهم‌ترین مصوبات در آن زمان، غذارسانی به مناطق تنگ صیاد و شیدا بود که توسط بالگرد انجام شد و اگر امدادرسانی در آن زمان صورت نمی‌گرفت، تعداد قابل توجهی حیات وحش از دست می‌رفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه صیانت از محیط زیست مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم محیط زیستی،کمک و حمایت از نیروهای محیط‌بان است.

حیدری خاطر نشان کرد: حفظ و مراقبت از گونه‌های گیاهی و جانوری با اطلاع‌رسانی و کمک از ظرفیت مردم، میسر است.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست دارند گفت: استفاده از نیروهای مردمی و سمن‌ها می‌تواند بسیاری از گره‌های محیط زیست را باز کند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۰۰:۲۷

14 Sep 2024