۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۵۸۵۲۱

تاکید بر تداوم غربالگری پرفشاری‌خون و دیابت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری بر تداوم پایش و غربالگری فشارخون بالا و دیابت و پیگیری مراقبت بیماران جدید شناسایی شده، تاکید کرد.
تاکید بر تداوم غربالگری پرفشاری‌خون و دیابت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شهرکرد، محمد حسین اعرابی در بازدید از گروه‌ها و واحدهای مستقر در معاونت بهداشت و نشست با پرسنل مرکز بهداشت استان گفت: افزایش پایگاه‌های بهداشت در راستای جبران کمبود فضای فیزیکی و ارتقا ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پیش روست.
 
وی افزود: هم اکنون در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، واکسیناسیون علیه ۱۱ بیماری در شبکه‌های بهداشت و درمان استان انجام می‌شود.
 
 اعرابی اضافه کرد: در دولت سیزدهم به منظور تأمین نیرو، ۳ آزمون جذب بهورز بویژه برای مناطق کم برخوردار برگزار شد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیازمند حمایت‌های بیشتر است.

 اعرابی گفت: اجرای برنامه‌های مرتبط با بهداشت دهان و دندان، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای، سلامت روان، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، مراقبت از مادران باردار و سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تغذیه و بسته‌های حمایتی، اجرای طرح وارنیش فلورید در مدارس و … با قوت ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت از مهمترین و گستره ترین حوزه‌های نظام سلامت است که به مردم در دورترین نقاط خدمات دهی می‌کند.
 
 اعرابی با تقدیر از تلاش کارکنان این حوزه گفت: برخی مسائل و کمبودها به صورت کشوری است و از سطح دانشگاه و استان فراتر است.
 
وی یادآور شد: باید با عزمی راسخ و بهره گیری از امکانات موجود، نسبت به انجام وظایف محوله و تحقق اهداف نظام سلامت اقدام کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: نباید مشکلات و کمبودها مانع از انجام امور شود، با نوآوری و خلاقیت می‌توان تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل، و شرایط را بهبود بخشید.
 
وی افزود: محدودیت اعتبارات، کمبود نیروی انسانی، بدهی مالی، کمبود فضای فیزیکی و مشکلات زیرساختی و… جزو مسائلی است که از سنوات قبل تا به امروز وجود داشته است و تلاش و پیگیری‌ها برای حل برخی از آنها ادامه دارد.
 
گفتنی است: بررسی عملکرد، ارزیابی اقدامات، بررسی مسائل و مشکلات همچون کمبود منابع انسانی و فرسودگی شغلی، اعتبارات و منابع مالی، فضای فیزیکی، تأمین پزشک و مراقب سلامت و … از جمله اهداف بازدید رئیس دانشگاه به همراه مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست، معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان و مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه از مرکز بهداشت استان بود.

انتهای خبر/1020ج

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۵۴:۰۶

9 Sep 2024