۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۵۸۴۹۴
امام‌جمعه فارسان:

نقدها نباید آرامش عمومی را خدشه‌دار کنند

امام‌جمعه فارسان گفت: لزوماً نقدها بايد از موضع دلسوزی و کارشناسی باشد و نبايد آرامش عمومی جامعه خدشه‌دار شود.
نقدها نباید آرامش عمومی را خدشه‌دار کنند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهر فارسان اظهار کرد: در اين روزهای پرخير و پربرکت، شما نمازگزاران را به رعايت و تقويت و تسديد تقوای الهی دعوت می‌کنم، متقين مثل شريکی که از شريکش حساب می‌کشد از خودش حساب می‌کشد.

وی افزود: حکمت ۲۹۲ از حکم نهج‌البلاغه اين است که از اميرالمؤمنين سؤال شد خدای تعالی چگونه اعمال خلق را با همه کثرتی که دارد محاسبه می‌‍کند؟ حضرت فرمود: همان‌طور که با همه کثرتشان به آن‌ها روزی می‌دهد، دوباره پرسيد با اينکه او را نمی‌بينند چگونه حساب آن‌ها را می‌پرسد؟ فرمود مگر وقتی روزی‌شان می‌دهد آن‌ها خدا را می‌بينند؟ حضرت جمعيت کثير مردم را با روزی‌رسانی به آن‌ها درحالی‌که آن‌ها خدا را نمی‌بينند تشبيه کرده است تا مطلب حل شود.

امام‌جمعه فارسان به 17 شهريورماه اشاره داشت و بيان داشت: 17 شهريور سال ۵۷ قيام ديگری از مردم در تهران شکل، يکی از مشکلات اساسی رژيم پهلوی ضعف تحليل انقلاب مردم بود که نمی‌توانست تشخيص دهد ماهيت اين حرکت عظيم مردمی، اسلامی و به رهبری روحانيت و مرجعيت دينی انجام می‌شود؛ يعنی ريشه حرکت اسلام‌خواهی و حاکميت دين و ارزش‌های الهی بود که همين مطلب را بعد از انقلاب بعض جريانات سياسی هم نفهميدند و خود را در مقابل مردم قرار دادند و از بين رفتند.

وی عنوان داشت: رژيم منحوس پهلوی به خاطر وابستگی شديدی که به غرب و آمريکا داشت فکر می‌کرد اگر کسی به او اعتراض کند حتماً وابسته به شوروی است لذا با کمک غرب انقلابيون وابسته به شوروی معرفی و سرکوب می‌کرد.

امام جمعه فارسان بیان داشت: بعد از مدتی به فکر گشايش سياسی افتاد و به اسم فضای باز سياسی بعض ملی‌گراها را هم سرکار آورد اما بعد از مدتی که کار پيش رفت ديد مردم در اين انقلابی که دارند شعارهای دينی و مذهبی می‌دهند لذا شريف امامی که خود را از خانواده روحانی می‌دانست سرکار آورد تا شايد انقلاب ساکت شود اما نشد و جنايت خونين ۱۷ شهريور و روشن‌تر شدن چهره پليد و خون‌ريز پهلوی، نقطه عطفی شد برای مبارزات مردم عليه رژيم منحوس و انسجام رهبران قيام و مردم برای ادامه مبارزه و بعد فرار و سقوط پهلوی مزدور فراهم شد.

ملک پور به ايده وفاق ملی دکتر پزشکيان هم اشاره داشت و اظهار داشت: درباره مواجهه با دولت چهاردهم و ايده وفاق ملی دکتر پزشکيان و ارزيابی آن، توجه به چند نکته حائز اهميت است.

وی افزود: آقای پزشکيان علي‌رغم اينکه دولتش، دولت اصلاحات است و منش خودش نيز اصلاح‌طلبی است، اما ۵ نفر از کابينه شهيد رئيسی را برای کابينه خودش انتخاب کرده (سه وزير، یک سرپرست وزارتخانه و یک معاون رئيس‌جمهور)، اين اقدام در مقام مقايسه در تاريخ دولت‌های جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه نيست که رئيس‌جمهوری از دولت پيشين به اين ميزان در کابينه خودش استفاده کند، البته‌ برخی، وزرای ديگر نيز در کابينه هستند که عضو دولت‌های گذشته نيستند، اما متعلق به جريان اصولگرا هستند.

وی تصريح کرد: شعار وفاق ملی را با نگاه مثبت و خوش‌بينانه تحليل کنيم و نه با نگاه منفی و بدبينانه.

امام جمعه فارسان عنوان داشت: به‌طور طبيعی نظام کلی انتصابات اين دولت عمدتاً چهره‌های منسوب به اصلاحات خواهد بود، هر چند احتمال دارد، منطق و ترکيب کابينه دولت چهاردهم، حامل پيام‌هايی در بخش‌های ديگر مديريتی کشور مبنی‌بر استفاده از نيروهای سياسی اصول‌گرا نيز باشد،؛ اما نکته مهم در اين‌جا آن است که نباید از به‌کارگيری عناصر سياسی اصلاح‌طلب در بخش‌های گوناگون دولت،تحليل ضدوفاق ملی بشود.

ملک پور گفت: با همه اين اوصاف آنچه موضوع اصلی محسوب می‌شود، کمک به موفقيت دولت است، رهبر معظم انقلاب در اين زمينه فرمودند، «موفقيت اين دولت، موفقيت همه ماست»، بنابراين هر اقدام ما در مواجهه با دولت و تحليل پديده‌های سياسی جاری، بايد با ملاحظه موفق شدن دولت باشد، در اين چارچوب لزوماً نقدها بايد از موضع دلسوزی و کارشناسی باشد و نبايد آرامش عمومی جامعه خدشه‌دار شود و يا اين‌که ناخواسته به سمت سياه نمايی حرکت کرد.

وی افزود: رئيس‌جمهور اين روزها حرف از جراحی می‌زند از آقای عزيزی و نمايندگان مردم می‌خواهيم نسبت به اين جراحی که حرفش را می‌زنند دقت و بررسی ويژه داشته باشند تا مردم در اين جراحی‌ها آسيب نبينند چراکه مردم از اين جراحی‌ها خاطره خوبی ندارند.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۴۳:۰۳

6 Sep 2024