۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۵۸۴۴۴
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

فعالیت 70 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 70 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی فعال است گفت: همچنین حدود 94 پایگاه سلامت فعال در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند.
فعالیت 70 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی
علی‌ضامن صالحی‌فرد در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی هفت معاونت، فعال است و هر کدام ساختار، رسالت و شرح وظایف خود را دارند.
 
وی تصریح کرد: جمعیت شهری در این استان حدود 680 هزار نفر و جمعیت روستایی حدود 360 هزار نفر است که جمعا یک میلیون و 50 هزار نفر می‌باشد و این آمار جدای از جمعیت عشایری است.
 
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: کلیه افراد ساکن در این استان باید خدمات سطح یک از نظر درمان سرپایی و خدمات پیشگیری را دریافت کنند.
 
صالحی‌فرد تعداد خانه‌های بهداشت این استان را 308 خانه عنوان کرد و بیان داشت: چهار مرکز تسهیلات زایمانی در این استان، فعال است، تمامی زایمان‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط مراقبین و تیم سلامت و به ویژه بهورزان صورت می‌گیرد، به بیمارستان هدایت می‌شوند چراکه هدف و رسالت وزارت بهداشت زایمان ایمن است.
 
وی با اشاره به اینکه 70 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی فعال است ادامه  داد: همچنین حدود 94 پایگاه سلامت فعال در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند و 62 مرکز خدمات جامع سلامت شهری نیز در شهرها خدمت ارائه می‌دهند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فعالیت 24 مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در این استان خبر دا و گفت: شبکه‌های بهداشتی درمانی به تعداد شهرستان‌ها فعال هستند و 12 شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سطح استان داریم.
 
وی عنوان داشت: تیم پزشکانی که در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی مستقر می‌شوند تیم بسیار کاملی هستند و هر مرکز تعدادی خانه بهداشت را تحت پوشش دارد که موظف است یک روز در هفته چند ساعتی در روستا حضور داشته باشد و درصورت نیاز به ارجاع غیرفوری بیمار، خدمات ارائه می‌دهد.
 
صالحی‌فرد با اشاره به اینکه روستاهای قمر تحت پوشش روستایی هستند که خانه بهداشت در آن مستقر است و برنامه داریم تیم سلامت با مسئولیت پزشک در محل حاضر می‌شوند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 60 هزار عشایر برون‌کوچ در این استان وجود دارد که در بیش از 400 زیستگاه عشایری زندگی می‌کنند و در زمانی که وارد استان شده و اسکان می‌یابند، هم در قالب تیم‌های سیار و هم در قالب تیم‌های خانه بهداشت خدمات سطح یک دریافت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه چهار گروه‌ جهادی در شهرستانی مانند کوهرنگ طی این چندماه مستقر شدند و خدمات ارائه دادند، خاطرنشان کرد: در سایر نقاط محروم و خصوصا برای عشایر این گروه‌ها طی سنوات گذشته مستقر شدند و خدماتی که نیاز بوده ارائه کردند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۰۳:۱۰

31 Aug 2024