۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۸۳۰۹
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

حضرت زینب (س) تکمیل‌کننده قیام عاشورا

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: می‌توان گفت حضرت زینب (س) با روشنگری که داشتند و به‌عنوان رزمنده جهاد تبیین، تکمیل‌کننده قیام امام حسین (ع) بودند.
حضرت زینب (س) تکمیل‌کننده قیام عاشورا
زهرا حبیبی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان در حماسه عاشورا اظهار کرد: در روز این واقعه، زنان بسیاری حضور داشتند و در صدر آن‌ها حضرت زینب (س) بودند که چه در کربلا و چه بعد از آن نقش‌آفرینی کردند، اما در واقعه عاشورا زنان دیگری هم بودند که پا به پای 72 یار اما حسین (ع) ایستادند و از آن جمله می‌توان به «دُلْهُم» همسر زُهَیر، «امّ وَهْب»، «رباب» همسر امام حسین (ع) و... اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: حضرت زینب (س)، با اقتدار در مجلس یزید ایستادند و چنان کوبنده سخنرانی کردند، که به‌عنوان پیام‌آور کربلا شناخته می‌شوند و می‌توان گفت رسالت ایشان بیان جنایاتی بود که در کربلا رخ داد که به دنبال آن یزید رسوا شد.
 
حبیبی ادامه داد: می‌توان گفت حضرت زینب (س) با روشنگری که داشتند و به‌عنوان رزمنده جهاد تبیین، تکمیل‌کننده قیام امام حسین (ع) بودند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زنان و دختران ایرانی نیز همواره از حضرت زینب (س) الگو گرفتند و در همه وقایع به‌ویژه در بحث دفاع مقدس حضور فعال این زنان را شاهد بودیم.
 
حبیبی با اشاره به پیاده‌روی اربعین و حضور بانوان در این واقعه بزرگ خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین، خود به‌عنوان یک حماسه بزرگ در دنیا مطرح است و زنان در این واقعه نیز حضور پررنگی دارند.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود تاکید کرد: در زمانی که اسلام در خطر نابودی بود و ضدارزش‌ها در حال تبدیل شدن به ارزش بودند، امام حسین (ع) با فدا کردن جان خود به میدان آمد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: زنان در احیای این فریضه نقش بسزایی دارند، چراکه زنان به‌عنوان مادر در خانواده و در تربیت فرزندان تاثیر بالایی دارند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۲۲:۲۵

20 Aug 2024