۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۸۳۰۳
مدیرعامل پتروشیمی لردگان تاکید کرد:

قطع گاز و برق چالش بزرگ پتروشیمی لردگان

مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: یکی از چالش‌های پتروشیمی لردگان قطع یک ماهه برق در تابستان و دو ماهه گاز در زمستان است که آسیب بسیاری به مجموعه پتروشیمی وارد کرده است.
قطع گاز و برق چالش بزرگ پتروشیمی لردگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محسن محمودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پتروشیمی لردگان به دلیل شرایط سختی که متحمل شد به این مرحله رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولید مجتمع تولیدی پتروشیمی لردگان طی چهار سال از ۱۵ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و در مدار تولید قرار گرفت، افزود: در حال حاضر نام این واحد تولیدی در لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا قرار دارد اما این باعث نشد که این واحد وارد مدار نشود.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان ادامه داد: پتروشیمی لردگان به عنوان ایرانی‌سازترین واحد تولیدی در این حوزه انتخاب شده است.

محمودی عنوان کرد: ساخت مجتمع پتروشیمی در منطقه محرومی مثل لردگان بسیار سخت بود اما این مهم با تلاش جوانان سخت‌کوش و تحصیلکرده این منطقه حاصل شد، زمانی که ساخت پتروشیمی لردگان کلید خورد هدف آن ایجاد اشتغال در منطقه کمتر برخوردار استان چهارمحال و بختیاری بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال در مجموعه پتروشیمی لردگان وجود دارد که از این تعداد یک هزار نفر اشتغال مستقیم در چهار شیفت کاری مشغول هستند و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با مجموعه پتروشیمی کار می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان اضافه کرد: این واحد پتروشیمی محصول کود اوره را به ۹ استان کشور صادر می‌کند و در ماه نیز ۷۰۰ تا یک هزار تن کود به جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تحویل می‌دهد.

محمودی بیان کرد: هم‌اینک پتروشیمی لردگان با ظرفیت ۸۶ درصد در مدار سرویس‌دهی است و در حال تلاش هستیم تا به ظرفیت ۱۰۰ درصد برسیم.

وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های پتروشیمی لردگان قطع یک ماهه برق در تابستان و دو ماهه گاز در زمستان است که آسیب بسیاری به مجموعه پتروشیمی وارد کرده است از همین رو به دنبال خرید تجهیزات لازم برای تامین برق هستیم ولی برای تامین گاز نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان تصریح کرد: سال گذشته این واحد تولیدی با ۷۰۰ هزار تن تولید محصول، بالاترین رشد تولید را در میان پتروشیمی‌های کشور قرار گرفت و سعی داریم تا امسال نیز با ظرفیت بالاتر در مدار تولید باشیم.

محمودی درخصوص موضوع بدهی به شرکت گاز، یادآور شد: حکم دیوان عدالت اداری در این خصوص به نفع پتروشیمی لردگان صادر شد و قرار است از مهرماه سال ۱۴۰۲ قیمت گاز براساس فرمول و قیمت جدید محاصبه خواهد شد.

وی افزود: پتروشیمی لردگان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۳ ماهانه ۷۰۰ هزار تن کود اوره به جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تحویل می‌دهد، در همین راستا تا سال ۱۴۰۲ براساس رقم حسابرسی شده ۳ همت و براساس رقم حسابرسی نشده ۱ همت و در مجموع ۴ همت طلب این واحدی تولیدی از دولت است.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان ادامه داد: تا خرداد امسال با حکم دیوان عدالت اداری ۳.۴ همت بدهی پتروشیمی به شرکت گاز است، اما این واحد تولیدی بدهی به شرکت آب و برق ندارد.

محمودی عنوان کرد: ۶ مجتمع اوره‌ساز در کشور وجود دارد و پتروشیمی لردگان نیز یکی از این واحدها است، نباید مجموعه نوپای لردگان با دیگر مجتمع‌های کشور مقایسه شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختار صحیح نیست، در سال ۸۶ ابتدا مجوز ساخت پتروشیمی در لردگان صادر می‌شود بعد در سال‌های بعد مجوز احداث شیلات در پایین دست این مجموعه تولیدی داده می‌شود اما خودمان را موظف به رعایت زیست محیطی پساب مجموعه می‌دانیم.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۴۶:۰۹

18 Aug 2024