۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۵۸۱۹۴
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

رشد ۲۰ درصدی تولید نخ پلی استر

رئیس اداره صنایع غیر فلزی صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید نخ پلی استر در این استان ۲۰ درصد رشد یافته است.
رشد ۲۰ درصدی تولید نخ پلی استر
مهدی عباس‌پور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ۴۰ واحد تولیدی نساجی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند و ۴۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در این استان تولید می‌شود.

رئیس اداره صنایع غیر فلزی صمت چهارمحال و بختیاری به صادراتی بودن نخ‌های پلی‌استری تولیدی در استان اشاره و تصریح کرد: تولید الیاف پلی‌استر در تمامی فصل‌های سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته است.

عباس‌پور عنوان کرد: نخ‌های پلی‌استری از مواد اولیه صنعت نساجی است که به‌علت ویژگی‌هایی مانند نداشتن پُرزدهی، استحکام زیاد و درخشندگی در تولید محصولاتی مانند پتو، فرش، موکت، لباس، پارچه روتختی و پرده کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: الیاف پلی‌استر در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد و نخ تهیه شده از آن به‌عنوان یک محصول اصلی در گروه پلی‌استر، ۴۰ درصد از تولید جهانی پلی‌استر را تشکیل می‌دهد واین نخ در صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۰۵:۲۷

5 Aug 2024