۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۸۱۵۲

اقتدار نیروهای مسلح عامل یاس دشمنان است

اقتدار نیروهای مسلح ایران عامل امنیت منطقه و یاس دشمنان است.
اقتدار نیروهای مسلح عامل یاس دشمنان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه با حضور مسئولین استانی و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

نیروهای مسلح متعهد به موازین شرعی و قانون هستند

محسن حسین میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری  در این آئین اظهار کرد: امروز و تا ابد عزت، اقتدار، آرامش و امنیت را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جز سرمایه‌های کشور هستند تصریح کرد: افتخار نیروهای مسلح خدمت به جمهوری اسلامی ایران است.

حسین میرزایی بیان داشت: نیروهای مسلح ولایت مدار ومتعهد به موازین شرعی و قانون هستند، سهم عمده و آرامش ما متأثر از تلاش همیشگی آنها است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران اسلامی به برکت جمهوری اسلامی جز پاک‌ترین نیروهای نظامی در سطح دنیا هستند.

حسین میرزایی با اذعان بر اینکه حقوق نیروهای مسلح باید به خوبی صیانت شود گفت: نیروهای مسلح باید به این باور برسند که با پشتیبانی قانون دستگاه‌های قضائی در برخورد جدی با هنجارشکنان اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین اصل امنیت پایدار در جامعه عمل به قانون است که نیروهای مسلح در استان در این امر پیشرو هستند.

حسین میرزایی اظهار کرد: نیروهای مسلح توانستند سلامت جامعه را ارتقا دهند و در پیشگیری از وقوع جرم پیشرو بوده‌اند.

وی با اذعان بر اینکه بازرسی، نظارت مستمر، کنترل، ارائه آموزش مستمر، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی بسیار مهم است گفت: هر کجا کار لنگ زد باید مطمئن شد که آموزش کم بوده است.

حسین میرزایی با تاکید بر اینکه در اصل ۵۶ قانون اساسی بر بحث پیشگیری تاکید شده است گفت: نیروهای مسلح تحت مدیریت جز پاک‌ترین نیروها هستند، آنها با سلامت و عزت نفس در راه خدمت گزاری ذره‌ای کوتاهی نکردند.

امنیت منوط به صلابت و اقتدار نیروهای مسلح است

محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در این آیین، اظهار کرد: این شهادت‌ها معامله با خداوند است که قطعاً نتیجه و پاداش آن بهشت ابدی است.

وی افزود: خون این شهدا موجب تنومندتر شدن درخت اسلام خواهد شد، قطعاً جبهه مقاومت انتقام این شهید را از رژسم غاصب خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح وظایف مهمی دارند که با امنیت عمومی، آسایش و آرامش جامعه در ارتباط است تصریح کرد: از طرفی اقتدار نیروهای مسلح در همه دنیا نشان از اقتدار هر کشوری به شمار می‌رود و اقتدار هر کشوری نیز به میزان قدرت نظامی و دفاعی کشورها بستگی دارد.

رزم با بیان اینکه کشور جمهوری اسلامی دارای نیروهای مسلح موفق، متعهد و پیرو ولایت است، تشریح کرد: حفظ، حمایت و اقتدار و رعایت سلسله مراتب در نیروهای مسلح امری ضروری است.

وی بیان کرد: در هر گروهی افرادی مرتکب جرایمی می‌شوند که به موجب قانون به اتهامات آن‌ها رسیدگی خواهد شد که در دادگاه سازمان قضائی به جهت وظایف مهم نیروهای مسلح و حفظ اسرار نظامی و سازمان نظامی به جهت توان دفاعی آن‌ها موجب می‌شود، رسیدگی‌ها با سرعت و قاطعیت انجام شود.

رزم افزود: عملکرد سازمان قضائی نیروهای مسلح موجب تقویت نیروهای نظامی و انتظامی استان به جهت رسیدگی‌های عادلانه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: فرمانده کل قوا مساله امنیت را یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم دانست که متولی آن نیروهای مسلح هستند، گرچه نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری از نیروهای مسئولیت‌پذیر، متعهد و مقتدر هستند.

وی افزود: امنیت منوط به صلابت و اقتدار نیروهای مسلح است که وظیفه داریم در جهت تقویت این نیروها تلاش کنیم، از طرفی علی‌رغم اینکه زمینه وقوع جرم در جامعه وجود دارد اما در چهارمحال و بختیاری شاهد کمترین اتهامات و جرایم نیروهای مسلح هستیم، در حقیقت امنیت بسیار قابل قبولی در استان حاکم است.

رزم خاطرنشان کرد: نگرانی از حیث تشکیلات و سازمان نیروی انتظامی بوده و آن هم بحث چابک‌سازی و کوچک‌سازی نیروی انتظامی است که زیبنده نیست، چهارمحال و بختیاری از کمترین پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برخوردار است مثلاً در شهرستان فلارد و بن هر کدام تنها یک پاسگاه دارند که تقاضا می‌شود در راستای افزایش پاسگاه‌ها و تقویت نیروی انتظامی مکاتبه‌ای از سوی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در این راستا صورت گیرد.

امنیت امروز به آسانی به دست نیامده است

سردار علی محمد اکبری در ادامه این آئین معارفه  با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و امتم سجاد (ع) اظهار کرد: همراهی و همدلی نیروهای مسلح اعم از سپاه و مجموعه انتظامی قابل تقدیر است و باعث شده که این ایران در وضعیت سفید در کل کشور را داشته باشد.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: اقدامات متعدد مجموعه نیروهای مسلح استان قابل تقدیر است و این اقدامات باعث شده که این استان دارای یک امنیت خاص باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور همه از امنیت غافل هستند و تا زمانی که اتفاق یا حادثه‌ای رخ ندهد، کسی قدر امنیت را نمی‌داند گفت: اهمیت موضوع امنیت توسط نیروهای نظامی مقتدر هر کشور برای دفاع از سرزمین و مقاومت را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز به راحتی به دست نیامده، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی متولی اصلی امنیت هستند.

اکبری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح نیروهای ولایتمدار هستند و امکان خطا و تخلف و جرایم در بین همین اقشار وجود دارد بیان داشت: سازمان قضائی نیروهای مسلح وظیفه رسیدگی به این تخلفات را دارد.

به گفته وی، نیروهای مسلح اعم از نظامی و انتظامی در برقراری امنیت تأثیر گذار هستند و ضابطان قضائی که جرایم نیروهای مسلح را برای رسیدگی به مجموعه قضائی ارجاع می‌دهند.

اکبری با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم و سردار قاسم سلیمانی برای مقابله با اتفاقات و نا امنی‌ها برای کشور، گفت: امروز در کشور پاکستان چه بلای سر مردم شیعه می‌آوردند در یک کشور مقتدر و توانمند زندگی می‌کنید که نمونه بارز آن وعده صادق بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام بیکار نخواهند نشست، گفت: دشمنان قسم خورده نظام همیشه حضور دارند و بیدار و هوشیار هستند که ضربه به نظام وارد کنند.

اکبری خاطر نشان کرد: در چهارمحال و بختیاری با همدلی بین نیروهای نظامی و انتظامی وضعیت سفید در کل کشور دارد و این امر مرهون تلاش و فعالیت نیروهای انتظامی و سپاه و بسیجیان است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا پورخاقان در ادامه این نشست اظهار کرد: شب گذشته جسارت به امنیت ایران شد و مهمان ما را در خاک ایران به شهادت رساندند و این برای ما بسیار سنگین بود.

وی در خصوص عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها در آمادگی صددرصد بودند و در یک عملیات پیچیده با استفاده از پهپاد و موشک اقدام نمودیم به گونه‌ای که هیچوقت در مخیله دشمن نمی‌آمد.

حجت اسلام والمسلمین پورخاقان گفت: کشور ما در این عملیات برای رصد کردن پهپادها حضور و آمادگی کامل داشت، باید دشمن را منحرف می‌کردیم، هفت عدد از این موشک‌ها به زمین خورد و یکی از آنها پیگیری نشد و بعد از آن دشمن توان نداشت که انتقام بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: شب گذشته دشمن در یک عملیات پیچیده موفق شد به آرزوی دیرینه خود برسد و اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت برساند.

وی اذعان داشت: ما امروز دو داغ داریم، یکی از رهبران جبهه مقاومت از ما گرفته شد و دیگر اینکه در سرزمین ما، میهمان ما را به شهادت رساندند

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان داشت: قطعاً جواب این عمل دشمن را خواهیم داد و چنانچه به این نتیجه برسیم که عوامل داخلی و خارجی در این امر دخیل بوده‌اند، حق پاسخگویی از طریق مراجع قانونی و منشور سازمان بین الملل برای ما محفوظ است، دشمن بداند که با دم شیر بازی کردند و پاسخ سختی در انتظار آن‌هاست.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در خصوص جایگاه سازمان قضائی نیروهای مسلح بیان داشت: نیروهای مسلح تنها دادگاه اختصاصی در قانون اساسی است که اهمیت ویژه ای دارد، ارزش و جایگاه نیروهای مسلح به مثابه زینت حاکمان و پشتوانه امن جامعه است، این سازمان برای حفاظت و صیانت از این مرز و بوم تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به اینکه حساسیت نیروهای مسلح و سازمان قضائی نسبت به سایر مراجع قضائی بیشتر است، گفت: آنها از جایگاه بالا برخودار هستند خدای ناکرده اگر شخصی از بین نیروهای مسلح انحراف از معیار پیدا کند با او برخورد جدی خواهد شد.

وی تاکید کرد: کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح است، ولی اگر یک نفر انحراف از معیار داشته باشد با او برخورد می‌شود، البته ما پیشگیری را اصل می‌دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان داشت: پیشگیری مهم است و نباید هیچ جرمی اتفاق بیفتد، بعد از پیشگیری، مجازات باید بازدارنده باشد چنانچه نیروی مسلح با سو استفاده موقعیت ارتکاب تخلفی داشته باشد باید با آن تخلف برخورد شود.

وی بیان داشت: هدف ما صیانت از نیروهای مسلح و سلامت نیروهای مسلح است و در این راستا کوتاه نمی آییم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان یادآور شد: برای ایجاد امنیت باید زمینه و امکانات فراهم شود و نباید توقع داشت در مکان‌های که امکانات نیست خدمات رسانی مطلوب باشد.

وی ضمن تشکر از عباس مانیان رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایشان در امور این سازمان خوب عمل کردند و غنیمت بودند و از ایشان تشکر می‌کنم.

این مقام عالی قضائی در ادامه اظهار داشت: آقای کریمی وردنجانی که به عنوان مدیرکل حوزه ریاست در تهران حضور داشتند از امروز به عنوان رئیس سازمان قضائی این استان معارفه می‌شوند که اهل همین استان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تشریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری فهیم و باسواد هستند و می‌توان از درون بدنه آنان، مدیران را رشد و پرورش داد.

در پایان روح‌الله کریمی وردنجانی، رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، بیان کرد: این حادثه کام‌مان را تلخ و سوگوار کرد، امام راحل فرمودند بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود که این سخن را در جریان هفتم تیرماه بعد از شهادت شهید بهشتی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز روح الله کریمی وردنجانی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات عباس مانیان رئیس سابق قدردانی شد.

انتهای خبر/1020ج
 
 
 
 
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۲۱:۴۸:۵۴

31 Jul 2024