۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۵۸۱۳۴

فاتحان قله لنین قرقیزستان وارد شهرکرد شدند

آیین استقبال از هادی بیگی و ایرج صفرپور صعودکنندگان به قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری یخ و برف لنین واقع در کشور قرقیزستان در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد برگزار شد.
فاتحان قله لنین قرقیزستان وارد شهرکرد شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، با حضور محمود سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان و مسئولان ورزشی استان و‌ ورزشکاران آیین استقبال از هادی بیگی و ایرج صفرپور صعودکنندگان به قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری یخ و برف لنین واقع در کشور قرقیزستان در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد برگزار شد.

محمود سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این آیین گفت: صعود ورزشکاران استان به ارتفاعات مرتفع لنین در کشور قرقیزستان مایه مباهات و افتخار است و چهارمحال و بختیاری با توجه به ارتفاع زیاد از سطح دریا، دارای ورزشکاران با استقامت بدنی بالایی است و‌ می‌توانند با قدرت و توانایی جسمانی بالا به قله‌های مرتفع دنیا صعود کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: استان با توجه به شرایط جغرافیایی کوهستانی، ورزشکاران و علاقمندان زیادی در رشته کوهنوردی به خود اختصاص داده است و سالانه قله‌های مرتفع جهان را فتح و برای استان افتخارآفرینی می‌کنند.

گفتنی است، ورزشکاران استان پس بعد از طی مسافت ۹روزه با تلاش و کوشش بالاخره در اول مردادماه برفراز قله لنین کشور قرقیزستان صعود کردند.

لازم به ذکر است، قله ابن سینا یا قله لنین با ۷ هزار و ۱۳۴ متر ارتفاع در مرز کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان قرار دارد و دومین قلۀ مرتفع هر دو این کشورهاست.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۱۴:۰۵

30 Jul 2024