کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاتحان قله لنین قرقیزستان وارد شهرکرد شدند

9 مرداد 1403 ساعت 12:12

آیین استقبال از هادی بیگی و ایرج صفرپور صعودکنندگان به قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری یخ و برف لنین واقع در کشور قرقیزستان در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، با حضور محمود سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان و مسئولان ورزشی استان و‌ ورزشکاران آیین استقبال از هادی بیگی و ایرج صفرپور صعودکنندگان به قله ۷ هزار و ۱۳۴ متری یخ و برف لنین واقع در کشور قرقیزستان در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد برگزار شد.

محمود سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این آیین گفت: صعود ورزشکاران استان به ارتفاعات مرتفع لنین در کشور قرقیزستان مایه مباهات و افتخار است و چهارمحال و بختیاری با توجه به ارتفاع زیاد از سطح دریا، دارای ورزشکاران با استقامت بدنی بالایی است و‌ می‌توانند با قدرت و توانایی جسمانی بالا به قله‌های مرتفع دنیا صعود کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: استان با توجه به شرایط جغرافیایی کوهستانی، ورزشکاران و علاقمندان زیادی در رشته کوهنوردی به خود اختصاص داده است و سالانه قله‌های مرتفع جهان را فتح و برای استان افتخارآفرینی می‌کنند.

گفتنی است، ورزشکاران استان پس بعد از طی مسافت ۹روزه با تلاش و کوشش بالاخره در اول مردادماه برفراز قله لنین کشور قرقیزستان صعود کردند.

لازم به ذکر است، قله ابن سینا یا قله لنین با ۷ هزار و ۱۳۴ متر ارتفاع در مرز کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان قرار دارد و دومین قلۀ مرتفع هر دو این کشورهاست.
 
انتهای خبر/1026ج


کد مطلب: 58134

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58134/فاتحان-قله-لنین-قرقیزستان-وارد-شهرکرد-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir