۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۵۸۰۵۲
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آموزش بیش از 2 هزار سالمند در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت آموزش‌های مربوط به سالمندان قرار گرفتند و این فرایند به دلیل پیری جمعیت ایران شکل گرفته است.
آموزش بیش از 2 هزار سالمند در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، مهشید سلیمانی صبح امروز در جمع حبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۵۴ ماموریت و ۱۵۳ وظیفه دارد و در تلاش است بهترین خدمات را به آسیب‌پذیرترین خانواده‌ها و افراد ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت اجتماعی مباحث پیشگیری مثل پیشگیری از اعتیاد است و در این راستا شماره ۱۴۸۰ پیش‌بینی شده تا طی تماس موارد با آن در میان گذاشته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از وجود چهار مرکز مشاوره ژنتیک در این استان خبر داد و افزود: یک هزار و ۱۲ خانواده برای دریافت مشاوره به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

سلیمانی اضافه کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت آموزش‌های مربوط به سالمندان قرار گرفتند و این فرایند به دلیل پیری جمعیت ایران شکل گرفته است تا فرد در ادامه زندگی سالمندی سالمی را تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار و ۱۰۶ معلول در این استان تحت حمایت است، بیشترین معلولیت جسمی به دلایل ژنتیکی نیست و حوادث نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معلولیت‌های ذهنی، اختلالات اعصاب و روان، اختلالات شنوایی و... در مرحله‌های بعد قرار دارند.

سلیمانی بیان داشت: سال گذشته ۲ هزار دستگاه توانبخشی و ۶۰۰ دستگاه سمعک وارد این استان شد، همچنین ۱۶ هزار دفترچه توان‌خواهان نشان‌داذ شد که می‌توانند با استفاده از آن خدمات رایگان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌ها دستگاه بینایی‌سنجی دارند اذعان داشت: سنجش بینایی کمک می‌کند که کودکان با تنبلی چشم به موقع شناسایی شوند و از نابینا شدن در بزرگسالی پیشگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال آزمون استخدامی معلولان برگزار شد که سهمیه این استان ۶۳ نفر است و درصورت قبولی به‌کارگیری خواهند شد.

سلیمانی بیشترین موارد آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری را همسرآزاری، کودک‌آزاری و سالمندآزاری دانست و عنوان داشت: فرار دختران در این استان کمتر از سایر نقاط کشور است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۳۹:۴۷

21 Jul 2024