۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۵۸۰۵۰
کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

شبکه ملی اطلاعات راهبردی برای فضای مجازی امن

کارشناس فضای مجازی گفت: شبکه ملی اطلاعات یک راهبرد برای ایجاد فضای مجازی در دسترس، پایدار، ارزان و امن است تا کسب و کارها به راحتی و با کیفیت بتوانند توسعه پیدا کنند و خدمات با کیفیت همه جا در دسترس کاربران باشد.
شبکه ملی اطلاعات راهبردی برای فضای مجازی امن
صادق بیاتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به اینکه در شبکه سه لایه داریم اظهار کرد: یک لایه کاربردی سیستم عامل ویندوز بوده که در حال حاضر با مشکل روبه‌رو شده است.

وی در خصوص لایه میانی شبکه توضیح داد: لایه میانی پروتکلی است که دارد رد و بدل و تبادل اطلاعات را انجام می‌دهد.

بیاتی با اذعان بر اینکه زمانی که سیستم عاملی در واقع بسته حساب می‌شود و هیچ دسترسی از سمت کاربر وجود ندارد بیان داشت: باید بتوان تنظیمات امنیتی را کنترل کرد، در واقع باید مطیع سازنده و طراح سیستم عامل باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هر مشکل امنیتی که پیش بیاید نمی‌توان تحلیل کرد که آسیبی که در واقع ایجاد شده از سمت سرویس دهنده بوده یا دلیل دیگری داشته در واقع زمان بر است که تحلیل به دست ما برسد.

بیاتی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهایی که می‌شود جلو آسیب را گرفت این است که خودمان از شبکه‌ای که از آن اطلاعی نداریم جدا کنیم بیان داشت: برای اتصال به شبکه مرتبط با قوائد و قانون باید محدودیتهای خودش را داشته باشد.

وی با اذعان بر اینکه در شبکه ملی اطلاعات هیچ قطعی شبکه‌ای وجود ندارد گفت: دیتاهایی که در شبکه محلی اینترانت کشور خود نیاز داریم به صورت محلی استفاده می‌کنیم در صورتی که نیاز به دسترسی به سرور بیرون از کشور باشد و آن خود فیلترنیگ امنیتی را انجام می‌دهد.

بیاتی یادآور شد: ویندوز یک سیستم عامل بسته است که از نظر ما رابط کاربری خیلی قوی دارد به خاطر همین کاربرهای زیادی از آن استفاده می‌کنند.

وی اذعان داشت: ولی هسته برای ما شفاف و مشخص نیست طراحی آن طراحی نیست که بتوانیم کنترل امنیتی را روی ان انجام دهیم.

بیاتی خاطر نشان کرد: فعلاً آن را نمی‌توان کنار گذاشت، کاربرهای اداری مبتنی بر همین سیستم عامل است که هر از گاهی یک بسته امنیتی برای آن فعال می‌شود.

وی اذعان داشت: شرکت‌هایی که می‌خواهند از این سیستم عامل و فایل‌های رابط میانی استفاده کنند باید بتوانند بر اساس سروری که می‌خواهند با این سیستم عامل مرتبط شوند امنیت را فراهم کنند.

بیاتی خاطر نشان کرد: ممکن است فایل رابط، ایراد امنیتی داشته باشد.

وی در پایان تشریح کرد: علت اصلی اختلال جهانی اینترنت یک کاربر اضافه برای شرکت بود که خود باعث آسیب شد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۵۳:۴۶

21 Jul 2024