۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۵۸۰۴۹
فرمانده انتظامی شهرستان لردگان خبر داد:

کشف کلاهبرداری اينترنتی 100 میلیون ريالی در لردگان

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از شناسايی متهم برداشت غيرمجاز مبلغ 100 میلیون ريالی از حساب بانکی يک شهروند در اين شهرستان خبر داد.
کشف کلاهبرداری اينترنتی 100 میلیون ريالی در لردگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، به نقل از پایگاه خبری پلیس امير انتظامی‌نيا اظهار کرد: فردی با در دست داشتن يک برگ مرجوعه قضایی، به پليس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ 100 میلیون ريال از حسابش به دليل برداشت غيرمجاز که از طريق اينترنت اقدام به خريد کالا از يک شرکت نموده، بلافاصله پیگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پليس فتا با اقدام سريع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غيرمجاز شناسايی شد.

انتظامی‌نيا تصريح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی يک سايت جعلی و ارسال لينک آن از طريق شبکه‌های اجتماعی و پيام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدايت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در ادامه به شهروندان توصيه کرد؛ اين اپليکيشن‌ها شيوه‌ای برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی هستند و به هيچ عنوان نبايد آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اينترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتريان است.

 وی بیان داشت: در صورت مشاهده چنين اپليکيشن‌هايی در فضای مجازی جهت شناسايی و دستگيری طراحان آن، موارد را از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در‌ ميان بگذارند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۵۳:۴۶

21 Jul 2024