۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۸۰۴۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پیش‌بینی انفجار مصرف برق طی دو هفته آتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر مصرف طی دو هفته آتی در این استان رخ دهد، به این ترتیب مصرف از 500 مگاوات بیشتر خواهد شد.
پیش‌بینی انفجار مصرف برق طی دو هفته آتی
مجید فرح‌زاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: سه نوع سناریوی مصرف برق برای این استان در فصل گرما پیش‌بینی شده است که عبارتند از سناریوی پیش‌بینی مصرف چهار درصد افزایش مصرف نسبت به سال گذشته، سناریوی 6 و نیم درصد نسبت به سال گذشته و رشد بیش از هشت درصد نسبت به سال گذشته است.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آمارها، مصرف در این استان طبق سناریوی سوم در حال پیش رفتن است و مصرف فعلی برق 480 مگاوات است که نسبت ابتدای هفته پیش سه درصد افزایش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: باتوجه به سابقه مصرف سنوات گذشته و افزایش دما، پیش‌بینی می‌شود حداکثر مصرف طی دو هفته آتی در این استان رخ دهد، به این ترتیب مصرف از 500 مگاوات بیشتر خواهد شد.
 
فرح‌زاد اضافه کرد: شرایط مصرف برق درحال کنترل است، اما ممکن است ساعات یا دقایقی به دلایل مختلف شبکه در حالت ناپایدار قرار گیرد که یکی از دلایل آن می‌تواند خرابی تاسیسات باشد، این موضوع مشکلاتی را هم برای بخش خانگی و هم بخش صنعت ایجاد می‌کند، اما از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود در این صورت صبوری کنند، تا همکاران ما مشکل پیش آمده را برطرف کرده و شبکه به حالت پایدار بازگردد.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در این مواقع می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، مدیریت مصرف و درست مصرف کردن است و از همین‌رو مشترکان می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به مشترکانی که کم‌مصرف شناسایی شده‌اند و با پیامک اعلام می‌شود، از مجموع مشترکین شرکت توزیع برق استان 25 درصد مشترکین خوش‌مصرف هستند که در دوره دوماهه خرداد و تیر، مشمول بخشودگی قسمتی یا تمام قبوض خود شده‌اند.
 
فرح‌زاد افزود: از این 25 درصد، 10 درصد بهایی بابت مصرف برق در دو ماه خرداد و تیر پرداخت نکردند و عدد پرداخت شده برای این استان در این دو ماهه حدود 2 میلیارد تومان است.
 
وی با بیان اینکه مشترکین بدمصرف، آمار کمی در استان دارد و حدود دو درصد مشترکین کل استان را به خود اختصاص داده‌اند که پیام اخطار دریافت می‌کنند و قطعا مشمول قطعی برق می‌شوند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: بخش کشاورزی و صنعت تا این لحظه در کنار شرکت توزیع برق بودند و در مدیریت بار استان کمک کردند و همچنان نیاز داریم در سه هفته آتی به کمک بخش صنعت و کشاورزی نیاز داریم، همچنین از بخش‌های تجاری بزرگ، پاساژها و... درخواست داریم، مصرف خود را مدیریت کنند.
 
فرح‌زاد اذعان داشت: مشترکین بخش خانگی ساعات پیک یعنی 12 تا 18 و 20 تا 22 بار روشنایی حداقلی را تنظیم کنند و وسایل سرمایشی را در حالت بهینه مصرف قرار دهند به این ترتیب که درصورت استفاده از کولر آبی از دور کُند و استفاده از کولر گازی دما را بر روی 23 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند، تا حد امکان استفاده از دستگاه‌های پرمصرف برق را به ساعات غیر پیک منتقل کنند.
 
وی در انتها به ادارات پرمصرف هشدار داد ظرف سه هفته آینده مدیریت بار ادارات به‌صورت کامل اجرا می‌شود و برق این ادارات قطع خواهد شد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۲۹:۴۳

21 Jul 2024