۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۵۸۰۳۱
امام جمعه فارسان:

اجرای برنامه هفتم موجب توسعه کشور می‌شود

امام‌جمعه فارسان گفت: يکی از نقاط مثبت و اميدبخش در رويکردهای رئيس‌جمهور منتخب، تأکيد ايشان بر اجرای برنامه هفتم در تبليغات انتخاباتی بود.
اجرای برنامه هفتم موجب توسعه کشور می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: در میان تمام اوصاف و مختصات تقوا، شاید این بُعد از سایر ابعاد اهمیت تقوا بیشتر باشد که تقوا، محور و مبنای کرامت انسان است. خداوند به انسان کرامت داده است: و انسان می‌تواند این کرامت را به‌واسطه تقوا، افزایش دهد.
 
حجت‌الاسلام به روز انتخابات اشاره داشت و افزود: در مورد مسائل روز و انتخابات آن چیزی که مهم است تبدیل رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی؛ ولی چرا و چگونه؟ صرفاً برگزاری انتخابات امن و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن‌نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملی نیست. در یک نظام اسلامی، کسب قدرت هدف نیست و از همین رو، جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: قدرت، در جمهوری اسلامی، عامل رسیدن به مناصب و موقعیت‌های منزلتی و اقتصادی و امثالهم نیست، وقتی چنین نگاه و تفکّری حاکم باشد، شکست و پیروزی در انتخابات چندان معنای عمیق و ماهوی ندارد. آن‌که رأی کمتری از مردم گرفته، خود را شکست‌خورده نمی‌داند و کمک به دولت مستقر را وظیفه‌ی خود می‌داند؛ کمکی که می‌تواند خود را در قالب‌های مختلفی نشان دهد. هنجارهای رفاقتی که باید خود را در موضع‌گیری و عمل نشان دهد، دشمن را مأیوس کرده و دست مقامات کشور را در عرصه‌ی بین‌المللی در مواجهه با قدرت‌های متخاصم قوی‌تر می‌کند.
 
ملک پور اظهار داشت: شریک کردن مردم در اداره امور کشور، سبب پشتیبانی مردم از دولت می‌شود که خود یکی از مهم‌ترین دلایل بقای هر دولتی به‌حساب می‌آید و برگزاری انتخابات متعدد در نظام جمهوری اسلامی دلیلی آشکار برای پیروی از مردم‌سالاری دینی است تا شرایط برای نقش‌آفرینی مردم فراهم شود و کارگزاران نظام خود را موظف به ارائه گزارش عملکرد به مردم بدانند نه این‌که فقط در موسم برپایی انتخابات یاد مردم و نیازهای آن‌ها بیفتند.
 
امام‌جمعه فارسان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب، عدم اجرای کامل برنامه‌های پنج‌ساله را با تعبیر «خسارت» بیان فرمودند. این تأکید و دغدغه معظمٌ‌له گویای ضرورت (۱) گفتمان‌سازی حرکت کشور مبتنی بر برنامه هفتم در جامعه؛ و (۲) مطالبه اجرای دقیق و کامل این برنامه توسط سخنگویان انقلاب و شبکه تبلیغی جبهه انقلاب است.
 
وی بیان داشت: از این رو می‌توان گفت یکی از نقاط مثبت و امیدبخش در رویکردهای رئیس‌جمهور منتخب، تأکید ایشان بر اجرای برنامه هفتم در تبلیغات انتخاباتی بود. این توجه از سوی ایشان، موجب ایجاد ادبیات مشترک گفتمانی و اتحاد و وحدت رویه درحرکت کلان کشور به سمت پیشرفت کشور خواهد بود.
 
امام‌جمعه فارسان به نمایشی به نام ترور ترامپ هم اشاره داشت و بیان داشت: تاریخ ۲ سده معاصر نشان می‌دهد هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایالات متحده آمریکا، شاهد تروریسم نهادینه‌شده بر هرم قدرت برای حذف بالاترین رهبران سیاسی‌اش نبوده است. سوءقصد روز شنبه به دونالد ترامپ در پنسیلوانیا سبب شد بار دیگر این پدیده عجیب رئیس‌جمهورکشی در ینگه دنیا موردتوجه جهانیان قرار بگیرد.
 
وی گفت: از زمان تأسیس این کشور، درمجموع ۱۰ رئیس‌جمهور آمریکا هدف ترورهای موفق و ناموفق قرار گرفته‌اند که ۴ رئیس‌جمهور و یک نامزد ریاست‌جمهوری در نتیجه این ترورها کشته شده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات‌متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه عصر شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در ایالت پنسیلوانیا، از یک سوءقصد جان سالم به در برد.
 
ملک پور اظهار داشت: هنگامی که ترامپ برای جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله به سمت او شلیک شد که یکی از آن‌ها به گوش راست او اصابت کرد. در این حادثه یکی از حاضران کشته شد و دو تن دیگر مجروح شدند و فرد مهاجم هم کشته شد. فضاسازی شیطنت‌آمیز رسانه‌ای در اتهام زنی به ایران مبنی بر دست داشتن در ترور ترامپ، دلیلی دیگر بر نمایشی بودن این ترور نافرجام است.

وی عنوان داشت: متهم‌سازی ایران نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان می‌خواهند تنور نمایش ترور را داغ نگاه دارند تا به اهداف انتخاباتی خود بیشتر دست یابند. نکته آخر تشکر از همه هیئت‌ها و ... به‌ویژه عزیزان انتظامی فرماندهی محترم پلیس راهور ...که در این ایام زحمت کشیدند و تشکر دیگر از سربازان گمنام امام زمان که در یک ماه اخیر 79 عملیات تروریستی را خنثی کردند.
 
انتهای خبر/۵۹۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۵۹:۴۷

19 Jul 2024