۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۵۸۰۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

ایجاد اردوگاه عشایری در لردگان پیگیری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد تعدادی اردوگاه گردشگری عشایری در شهرستان لردگان مد نظر است که روند کار آن‌ها ادامه دارد.
ایجاد اردوگاه عشایری در لردگان پیگیری می‌شود
علیرضا جیلان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: برای اولین بار بعد از 20 سال مبلغی برای مطالعات تاریخی قلعه گلی در شهرستان لردگان، جذب شد.

وی افزود: در همین حین مطالعات تاریخی تپه سینی تحویل داده شد و حدود عرصه این بنای تاریخی نیز تعیین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری درخصوص واحدهای بوم‌گردی، ادامه داد: این یک اتفاق خوب بود که در استان به آن پرداخته شد.

جیلان عنوان کرد: حدود 10 بوم‌گردی، سنتی‌سرا و اردوگاه گردشگری در شهرستان لردگان بازسازی شده و در حال حاضر از ان بهره‌برداری می‌شود و هشت مورد پرونده دیگر نیز در دست بررسی است و هشت موافقت اصولی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تعدادی اردوگاه گردشگری عشایری در شهرستان لردگان مد نظر است که روند کار آن‌ها ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری درخصوص سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دستی شهرستان لردگان نیز اضافه کرد: تولید البسه محلی و گلیم‌بافی در این شهرستان از سوی اداره‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال محدود شدن است.

جیلان بیان کرد: علت این محدودیت ایجاد صنایع جدید است، اما اعتقاد داریم اگر منطقه‌ای در تولید یک صنایع دستی توانایی دارد نباید محدود شود و تسهیلات مناسب دریافت کند.
 
انتهای خبر/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۲۲:۵۳

18 Jul 2024