کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری:

ایجاد اردوگاه عشایری در لردگان پیگیری می‌شود

28 تير 1403 ساعت 11:21

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد تعدادی اردوگاه گردشگری عشایری در شهرستان لردگان مد نظر است که روند کار آن‌ها ادامه دارد.


علیرضا جیلان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: برای اولین بار بعد از 20 سال مبلغی برای مطالعات تاریخی قلعه گلی در شهرستان لردگان، جذب شد.

وی افزود: در همین حین مطالعات تاریخی تپه سینی تحویل داده شد و حدود عرصه این بنای تاریخی نیز تعیین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری درخصوص واحدهای بوم‌گردی، ادامه داد: این یک اتفاق خوب بود که در استان به آن پرداخته شد.

جیلان عنوان کرد: حدود 10 بوم‌گردی، سنتی‌سرا و اردوگاه گردشگری در شهرستان لردگان بازسازی شده و در حال حاضر از ان بهره‌برداری می‌شود و هشت مورد پرونده دیگر نیز در دست بررسی است و هشت موافقت اصولی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تعدادی اردوگاه گردشگری عشایری در شهرستان لردگان مد نظر است که روند کار آن‌ها ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری درخصوص سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دستی شهرستان لردگان نیز اضافه کرد: تولید البسه محلی و گلیم‌بافی در این شهرستان از سوی اداره‌‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال محدود شدن است.

جیلان بیان کرد: علت این محدودیت ایجاد صنایع جدید است، اما اعتقاد داریم اگر منطقه‌ای در تولید یک صنایع دستی توانایی دارد نباید محدود شود و تسهیلات مناسب دریافت کند.
 
انتهای خبر/1031ج
 
 


کد مطلب: 58029

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/58029/ایجاد-اردوگاه-عشایری-لردگان-پیگیری-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir