۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۵۸۰۲۰
سال گذشته صورت گرفت:

وصول بیش از 3 هزار میلیارد تومان مالیات در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بیش از 3 هزار و 100 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در چهارمحال و بختیاری وصول شد.
وصول بیش از 3 هزار میلیارد تومان مالیات در چهارمحال و بختیاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبری «جهانبین نیوز»، عزیزالله گنجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خدمات نهایی مجموعه مالیات به مردم بازمی‌گردد.

وی افزود: مالیات مهم‌ترین نماد مشارکت مردم برای ایفای مسؤولیت اجتماعی آنان است.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دو کارکرد اساسی برای مالیات تعریف شده است، ادامه داد: اولین کارکرد این است که مالیات مهم‌ترین منبع تامین مالی دولت است که جایگزینی برای درآمدهای نفتی و ذخیره و حفظ آنان برای آیندگان است.

گنجی عنوان کرد: با توسعه درآمد پایدار مالیاتی به دنبال محقق شدن کاهش اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر سهم مالیات در بودجه کشور از 40 درصد به 56 درصد رسیده است و هنوز راه بسیاری وجود دارد تا این رقم به 100 درصد برسد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کارکرد دوم این است که مالیات به صورت کانالیزه به سوی برخی فعالیت‌ها مثل پرداخت عوارض از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و... هدایت می‌شود که آثار آن به صورت ملموس متوجه شهروندان است.

گنجی بیان کرد: در سال گذشته 365 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به عنوان عوارض به شهرداری‌ها، 155 میلیارد تومان به روستاها، 133 میلیارد تومان به عشایر و 5 میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: 10 درصد از مالیاتی که هر ساله وصول می‌شود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود تا صرف هزینه‌های درمانی مردم شود، سهم نظام سلامت چهارمحال و بختیاری از این میزان 287 میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بودجه سال 1403 به جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد اختصاص داده شده است، همچنین 3 درصد از مالیات به حوزه توسعه ورزش، ورزش همگانی و ورزش آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

گنجی یادآور شد: سال گذشته بیش از 3 هزار و 100 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در چهارمحال و بختیاری وصول شد، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 4 هزار و 300 میلیارد تومان وصول شود که تاکنون 900 میلیارد تومان آن محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 33 درصدی دارد.

وی افزود: افزایش تعداد مؤدیان از 5 میلیون نفر در ابتدای دولت سیزدهم به 12.5 میلیون نفر در حال حاضر، ساماندهی بیش از 9 میلیون کارت‌خوان و اتصال به نظام مالیاتی و... ازجمله اقداماتی است که طی سه سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی سامانه مؤدیان با هدف رفع دغدغه‌های اقتصادی ادامه داد: از طریق این سامانه اطلاعات اقتصادی از مؤدیان دریافت و در نظام مالیالتی به صورت یکپارچه تحلیل می‌شود، در حال اتصال مشاغل به سامانه به صورت 100 درصد انجام شده است.

گنجی عنوان کرد: رویکرد نظام مالیاتی کشور گذر از سیستم سنتی به هوشمندسازی تغییر کرده است، بر این اساس مالیات ستانی مستند می‌شود و از اعمال سلیقه جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تبصره ماده 100 از اهداف هوشمندسازی است، حجم وسیعی از فرم‌های ماده 100 مشاغل در سامانه بارگزاری شده است و مابقی در حال انجام است، طبق قانون صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه فرصت داشتند اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند که به دلیل برگزاری انتخابات این فرصت تا 15 مردادماه تمدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مؤدیانی که مجموع درآمد آنان به 18 میلیارد تومان رسیده باشد، همچنین در مشاغل مشارکتی که این عدد دو برابر باشد، مشمول استفاده از ماده 100 هستند.

گنجی بیان کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره‌ای حداکثر تا پایان نیرماه تمدید شده و دیگر تمدید مجدد نخواهد شد.

وی تاکید کرد: بخشودگی جرائم مالیاتی تا 100 درصد به استان تفیض شده است و این اختیار وجود دارد و مشتریان خوش حساب و آنان که اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تحویل داده‌اند مشمول این بخشودگی خواهند شد.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون درخصوص فرار مالیاتی از صنایع بزرگ و تولیدی در استان گزارشی دریافت نشده است، در صورت مشاهده فرار مالیاتی مردم می‌توانند مراتب را با شماره 1526 درمیان بگذارند.

گنجی افزود: سازمان امور مالیاتی روز به روز حلقه را برای فرار مالیاتی تنگ‌تر می‌کند، سازمان مالیاتی به صورت تدریجی و حساب شده مالیات مربوط به برخی اصناف را دنبال می‌کند، شریان نظام بانکی در دست سازمان مالیاتی است و می‌تواند هرگونه فرار مالیاتی را پیگیری کند.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری 0.42 درصد مالیات وصولی کل کشور را تامین می‌کند و سهم این استان از کل مالیات کشور حدود 4 هزار و 100 میلیارد تومان است.

انتهای خبر/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۱۳:۴۴

17 Jul 2024