۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۵۷۷۶۸
فرمانده انتظامی شهرستان لردگان خبر داد:

کشف کلاهبرداری اينترنتی میلیاردی در لردگان

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از شناسايی متهم برداشت غيرمجاز مبلغ 150 میلیارد ريالی از حساب بانکی يک شهروند در اين شهرستان خبر داد.
کشف کلاهبرداری اينترنتی میلیاردی در لردگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، به نقل از پایگاه خبری پلیس امير انتظامی‌نيا اظهار کرد: فردی با در دست داشتن يک برگ مرجوعه قضائی، به پليس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ 150 میلیارد ريال از حسابش بدون اطلاع به‌صورت اينترنتی برداشت شده است که بلافاصله پیگيری موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

 فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود: کارشناسان پليس فتا با اقدام سريع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت‌های غيرمجاز شناسايی و با هماهنگی قضايی وجه به حساب شاکی عودت شد.

انتظامی‌نيا تصريح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با راه‌اندازی يک سايت جعلي و ارسال لينک آن از طريق شبکه‌های اجتماعی و پيام‌های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدايت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد مي کرد.

وی به شهروندان توصيه کرد، اين اپليکيشن‌ها شيوه‌ای برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هيچ عنوان نبايد آن‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اينترنتي مبلغ اندکی از سوی مشتريان است.

 فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در پايان از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده چنين اپليکيشن‌هايی در فضای مجازی جهت شناسايی و دستگيری طراحان آن، موارد را از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در‌ ميان بگذارند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۰:۴۴

22 Jun 2024