۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۵۶۱۲۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) جذب شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: جذب خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) انجام شده است و در حال حاضر فراخوان جذب خادم افتخاری مرد در دستور کار قرار دارد.
خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) جذب شدند
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت ‌الاسلام حسن امیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نام حضرت ام‌البنین (س) یادآور عظمت و درخشندگی سیمای حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) است.

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) دریای ایثار، گذشت، ادب، فداکاری، غیرت، محبت و ولایت‌پذیری بود و در دامان پاک خود چهار فرزند تربیت کرد که در رکاب حجت خدا در کربلا به شهادت رسیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی اقدامات امناء و خادمین بقعه متبرکه دودخاتون (س) شهرکرد، ادامه داد: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، محافل انس با قرآن کریم، کلاس‌های روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم و دیگر برنامه‌های اجتماعی با قدرت بیشتری باید اجرا شود.

امیری با اشاره به اقدامات دفتر شمیم خدمت، عنوان کرد: ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانواده چهارمحال و بختیاری از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی معتبر، توانمندسازی، تولید و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از جمله اقدمات دفتر شمیم خدمت در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد است.

وی مطلوب بودن اجرای طرح قرار دوازدهم در این بقعه متبرکه خاطرنشان کرد: طرح قرار دوازدهم به همت دفاتر شمیم خدمت در بقاع متبرکه و با هدف تهیه بسته‌های معیشتی ارزاق، پوشاک و جهیزیه ویژه خانواده‌های کم برخوردار در دوازدهم هر ماه و به نیابت از امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به فعال‌سازی شبکه خادمین افتخاری اشاره و اضافه کرد: جذب خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) انجام شده است و در حال حاضر فراخوان جذب خادم افتخاری مرد در دستور کار قرار دارد.

امیری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های است که دفن اموات در جوار امامزادگان انجام نمی‌شود، گفت: دفن اموات از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و مذهبی به نفع امامزادگان است و اموات نیز از برکات معنوی امامزادگان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بواسطه دفن یک فرد فوت شده حداقل پنج نفر از اعضای خانواده هر هفته روزهای پنج‌شنبه به امامزاده مراجعه کنند، هر هفته شاهد جمعیت چشمگیری در بقعه خواهیم بود و همچنین درآمد حاصله از فروش قبور صرف زیرساخت‌های همان امامزاده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  قصد نداریم امامزادگان را تبدیل به آرامستان کنیم، گفت: شایسته است به جای هزینه‌های گزاف برای خرید سنگ قبر و نمادها این هزینه برای زیرساخت‌های امامزادگان اختصاص یابد و هم اکنون شرایط فروش قبر در جوار امامزاده دو خاتون (س) شهرکرد مهیا است.

امیری با اشاره به لزوم  تامین هزینه‌های بقاع متبرکه از سوی مردم، گفت: اطلاع‌رسانی مؤثر و شبهه‌زدایی در راستای جذب خیرین و مردم با هدف توسعه طرح‌های عمرانی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید جزء برنامه‌های خادمین باشد.

وی با تاکید به راه‌اندازی نخستین موقوفه مشارکتی استان چهارمحال و بختیاری با عنوان موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: با فروش اوراق مشارکت موقوفه و با پرداخت حداقل 50 هزار تومان همه می‌توانند نام خود را در زمره واقفین ثبت نموده و این عمل خیر را جزء باقیات الصالحات خود قرار دهند.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۹:۵۸

27 Dec 2023