کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) جذب شدند

6 دی 1402 ساعت 11:50

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: جذب خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) انجام شده است و در حال حاضر فراخوان جذب خادم افتخاری مرد در دستور کار قرار دارد.


به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت ‌الاسلام حسن امیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نام حضرت ام‌البنین (س) یادآور عظمت و درخشندگی سیمای حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) است.

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) دریای ایثار، گذشت، ادب، فداکاری، غیرت، محبت و ولایت‌پذیری بود و در دامان پاک خود چهار فرزند تربیت کرد که در رکاب حجت خدا در کربلا به شهادت رسیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی اقدامات امناء و خادمین بقعه متبرکه دودخاتون (س) شهرکرد، ادامه داد: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی، محافل انس با قرآن کریم، کلاس‌های روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم و دیگر برنامه‌های اجتماعی با قدرت بیشتری باید اجرا شود.

امیری با اشاره به اقدامات دفتر شمیم خدمت، عنوان کرد: ایجاد شغل برای بانوان سرپرست خانواده چهارمحال و بختیاری از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی معتبر، توانمندسازی، تولید و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات تولیدی از جمله اقدمات دفتر شمیم خدمت در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد است.

وی مطلوب بودن اجرای طرح قرار دوازدهم در این بقعه متبرکه خاطرنشان کرد: طرح قرار دوازدهم به همت دفاتر شمیم خدمت در بقاع متبرکه و با هدف تهیه بسته‌های معیشتی ارزاق، پوشاک و جهیزیه ویژه خانواده‌های کم برخوردار در دوازدهم هر ماه و به نیابت از امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به فعال‌سازی شبکه خادمین افتخاری اشاره و اضافه کرد: جذب خادمین زن در بقعه متبرکه دو خاتون (س) انجام شده است و در حال حاضر فراخوان جذب خادم افتخاری مرد در دستور کار قرار دارد.

امیری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های است که دفن اموات در جوار امامزادگان انجام نمی‌شود، گفت: دفن اموات از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و مذهبی به نفع امامزادگان است و اموات نیز از برکات معنوی امامزادگان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بواسطه دفن یک فرد فوت شده حداقل پنج نفر از اعضای خانواده هر هفته روزهای پنج‌شنبه به امامزاده مراجعه کنند، هر هفته شاهد جمعیت چشمگیری در بقعه خواهیم بود و همچنین درآمد حاصله از فروش قبور صرف زیرساخت‌های همان امامزاده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  قصد نداریم امامزادگان را تبدیل به آرامستان کنیم، گفت: شایسته است به جای هزینه‌های گزاف برای خرید سنگ قبر و نمادها این هزینه برای زیرساخت‌های امامزادگان اختصاص یابد و هم اکنون شرایط فروش قبر در جوار امامزاده دو خاتون (س) شهرکرد مهیا است.

امیری با اشاره به لزوم  تامین هزینه‌های بقاع متبرکه از سوی مردم، گفت: اطلاع‌رسانی مؤثر و شبهه‌زدایی در راستای جذب خیرین و مردم با هدف توسعه طرح‌های عمرانی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید جزء برنامه‌های خادمین باشد.

وی با تاکید به راه‌اندازی نخستین موقوفه مشارکتی استان چهارمحال و بختیاری با عنوان موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: با فروش اوراق مشارکت موقوفه و با پرداخت حداقل 50 هزار تومان همه می‌توانند نام خود را در زمره واقفین ثبت نموده و این عمل خیر را جزء باقیات الصالحات خود قرار دهند.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 56124

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/56124/خادمین-زن-بقعه-متبرکه-دو-خاتون-س-جذب-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir