۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۵۵۹۹۸
مدرس کارگاه داستان حماسی در شهرکرد:

توجه به لایه‌های دیده نشده جامعه در خلق اثر حماسی ضروری است

مدرس داستان‌نویسی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از نکات مورد توجه داستان‌نویسی توجه به لایه‌های دیده نشده جامعه در خلق اثر حماسی است.
توجه به لایه‌های دیده نشده جامعه در خلق اثر حماسی ضروری است
به گزارش «جهانبین نیوز»، سجاد خالقی ظهر امروز در کارگاه تخصصی داستان حماسی از سلسله کارگاه‌های جشنواره داستان حماسی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از آنجایی که بخش زیادی از داستان‌های حماسی کشور در بوم مناطق مختلف می‌گذرد و در فرهنگ و تاریخ این مناطق جا دارد تصمیم گرفتیم این حماسه‌های بومی را که در سراسر استان وجود دارند اما متاسفانه فراموش شده‌اند با کمک نویسندگان استان به داستان کوتاه تبدیل کنیم.

وی افزود: توجه به داستان حماسی در نشست‌های نویسندگان چهارمحال و بختیاری هم به منظور توجه به داستان‌های حماسی استان که عمدتا مغفول مانده‌اند بوده و هم با ارسال آن‌ها به جشنواره داستان حماسی به بهتر برگزار شدن این جشنواره و دیده شدن نویسندگان استانی کمک کنیم که البته چاپ و انتشار آثار نویسندگان استان به صورت جدی دنبال می‌شود.

این نویسنده اهل استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مدتی پیش با همه نویسندگانی که از توانایی آن‌ها برای خلق اثر آشنا بوده‌ام  و نویسندگان مرتبط با خانه روایت حوزه هنری ارتباط برقرار کرده‌ایم تا به دنبال ایده باشند، ایده‌هایی تاریخی اجتماعی و فرهنگی را در اختیار برخی از آنها قرار دادیم تا تبدیل به ایده و پیرنگ کنند.

خالقی عنوان کرد: در کارگاه داستان حماسی 22 آذر طرح‌ها، ایده‌ها، پیرنگ‌ها و یا داستان‌های نوشته شده نویسندگان چهارمحال و بختیار با موضوع داستان حماسی مورد بررسی و نقد قرار گرفت و قرار بر این شد که مابقی طرح‌های نویسندگان در جلسه‌ای هفته دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در سطح موثر و قابل قبولی در جشنواره داستان حماسی شرکت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین جایزه ملّی داستان حماسی در دو بخش داستان کوتاه و رمان در محورهای حماسه‌های بومی، حماسه‌های دینی و حماسه‌های تاریخی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌تواند آثار خود را در پورتال جایزه ملی داستان حماسی به نشانی www.honarhemasi.ir  تا 30 دی ماه 1402 ثبت نمایند.
 
انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۴۸:۴۶

14 Dec 2023