۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۵۵۹۸۴
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

پرداخت بیش از 10 هزار فقره تسهیلات بدون ضامن در چهارمحال و بختیاری

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری گفت: در استان نزدیک به 10 هزار فقره تسهیلات به ارزش 3 هزار میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون کاملا بدون ضامن پرداخت شده است.
پرداخت بیش از 10 هزار فقره تسهیلات بدون ضامن در چهارمحال و بختیاری
به گزارش «جهانبین نیوز»، فرزاد قلمکاریان نژاد ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت 22 آذر شانزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار کرد: این بانک سال 86 با مشارکت و سرمایه 10 بانک بزرگ کشور، به عنوان اولین بانک قرض الحسنه آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه بانک قرض الحسنه مهر ایران 15 هزار میلیارد تومان بود، افزود: روند بانک به لحاظ منابع و پرداخت تسهیلات رو به رشد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر 520 شعبه فعال بانک با سرمایه 245 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، در این استان نیز 18 شعبه با 63 هزار میلیارد ریال فعال است.

قلمکاریان نژاد عنوان کرد: بانک مهر ایران چهارمین بانک به لحاظ مجموع منابع در چهارمحال و بختیاری است، حدود 390 هزار مشتری منحصر به فرد و 500 هزار فقره حساب در این بانک وجود دارد.

وی با بیان اینکه بانک مهر ایران بالاترین ضریب نفوذ در بین استان‌های کشور را در چهارمحال و بختیاری در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: 12 درصد نقدینگی در استان در اختیار این بانک است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: 17 میلیون فقره تسهیلات به ارزش 393 همت در کشور توسط این بانک پرداخت شده است، همچنین 470 هزار فقره وام با رقم 12.5 همت از ابتدای تاسیس بانک در این استان پرداخت شده است، در مدت زمان سپری شده از سال جاری 55 هزار و 700 فقره تسهیلات به ارزش 3.6 همت پرداخت شده است.

قلمکاریان نژاد بیان کرد: سیاست بانک مهر ایران انجام خدمات بانکی به شیوه الکترونیکی است اما همه خدمات به این سمت پیش نرفت چراکه ممکن است برخی مشتریان تمایلی به انجام خدمات الکترونیکی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: نزدیک به 5 درصد تسهیلات در سال جاری به صورت تمام الکترونیک پرداخت شد و از هر 10 مشتری حداقل هفت نفر افتتاح حساب خود را به صورت غیرحضوری انجام دادند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال طرح ابتکاری وام فوری به صورت الکترونیکی اجرا شد، تا سقف 50 میلیون تومان در قالب این طرح با نرخ کارمزد 2 درصد پرداخت و جزء تسهیلات امتیازی محسوب می‌شود.

قلمکاریان نژاد یادآور شد: نرخ مطالبات غیرجاری در چهارمحال و بختیاری 0.4 درصد است، این نرخ در شبکه بانکی کشور 3.5 درصد است که نشان از خوش حسابی مشتریان در چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری نزدیک به 10 هزار فقره تسهیلات به ارزش 3 هزار میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون کاملا بدون ضامن پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال 1402 تعداد یک هزار و 800 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به نهادهایی چون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و... پرداخت شده است و در کل 19 هزار فقره تسهیلات با ارزش 6 هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغال در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

قلمکاریان نژاد عنوان کرد: پرداخت تسهیلات در قالب طرح کالا کارت نیازی به سپرده یا معدل حساب ندارد و تا سقف 150 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود، از ابتدای تاسیس 15 هزار تسهیلات کالاکارت در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است و امسال نیز 4 هزار و 600 فقره پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام بانک مرکزی، بانک مهر ایران پنجمین بانک است که بیشترین تراکنش را داشته است، این بانک هیچ کار اقتصادی نمی‌کند و هیچ شرکت وابسته ندارد، صرفا از محل منابع جمع‌آوری شده تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور 790 فقره تسهیلات به متقاضیانی که به شیوه‌های مختلف مستقیم و ثبت نام در سامانه درخواست وام داده بودند پرداخت شد، همچنین پرداخت 850 میلیارد ریال وام ازدواج برعهده این بانک بود که به صورت کامل پرداخت شد.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۴۸:۱۶

13 Dec 2023