۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۵۶۳۸
فرمانده تیپ 44 قمر بنی‌هاشم (ع):

هدف اصلی قرارگاه امام حسن (ع) محرومیت‌زدایی است

فرمانده تیپ 44 قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از کشور تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارد.
هدف اصلی قرارگاه امام حسن (ع) محرومیت‌زدایی است
به گزارش «جهانبین نیوز»، یکی از استان‌هایی که خود زمانی تأمین‌کننده آب بخشی از فلات مرکزی و جلگه جنوبی خوزستان بود، اکنون دچار خشک‌سالی شد و در یک دهه اخیر آب‌رسانی به بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر انجام می‌شد.

با این‌حال خشک‌سالی آن‌قدر به منابع آبی چهارمحال و بختیاری فشار آورد که برخی از روزها تانکرهای آب‌رسانی علاوه بر روستاها در شهرها نیز حضور یافتند.

یکی از مطالبات مردم روستاهای لردگان، تأمین آب شرب پایدار است که به‌جای حضور تانکرهای آب‌رسانی نیاز به خطوط لوله آب شرب پایدار دارند.

ازاین‌روی به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با مشارکت گردان مهندسی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) روند جهاد آب‌رسانی در ۱۳۵ روستای شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری شکل گرفت و روند اجرایی این طرح‌ها اکنون بالای ۷۱ درصد پیشرفت دارد.

سردار حجت‌الله صالح نژاد فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در نشست مسئولین و فرماندهان این یگان اظهار کرد: به لطف خداوند و به همت همکارانم در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین گردان ممتاز مهندسی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) تلاش شد تا اثرات و پیامدهای چند دوره متوالی خشک‌سالی مدیریت‌شده و با عزم جهادی راه‌حل‌های مؤثر و عاجل برای تنش آبی در دستور کار قرار گیرد، به‌گونه‌ای که با اجرای پروژه‌های آب‌رسانی مشکل کم‌آبی جمعیتی در روستاهای محروم بالغ به ۱۰۱۳ خانوار در روستاهای شهرستان لردگان به حداقل برسد.

سردار حجت‌الله صالح نژاد تأکید کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از کشور تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارد و طرح‌های آب‌رسانی روستایی قرارگاه در این استان همچنین در شهرستان لردگان به ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که ۴۸۲۰ نفر از این طرح بهره‌مند شدند.

وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و گردان مهندسی رزمی تیپ ۴۴ برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی در شهرستان لردگان بالغ‌بر ۳۱۰ کیلومتر لوله‌کشی انجام داده است که تاکنون ۹۰ روستا تکمیل گردیده و با تداوم این فعالیت‌ها ظرف ۲ سال آینده تنش آبی در تمام روستاهای این شهرستان به لطف خداوند متعال برطرف می‌شود.‌

فرمانده تیپ 44 قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به اجرای طرح‌هایی در جهت محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: توافق‌هایی برای آب‌رسانی روستاهای دیگر، احداث راه‌های روستایی، آبخیزداری، آبخوان‌داری، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی و مسکن محرومان در قالب این قرارگاه انجام‌شده که تا سه سال آینده عملیاتی می‌شود.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۲۹:۴۱

14 Nov 2023