۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۵۵۶۲۲
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری:

بافت بیش از 300 تخته فرش برای کمک به اماکن مقدسه

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 300 تخته فرش در استان به نیت کمک به بازسازی اماکن مقدسه بافته‌ شده است.
بافت بیش از 300 تخته فرش برای کمک به اماکن مقدسه
به گزارش «جهانبین نیوز»، علی کیانی در حاشیه برش ششمین تخته فرش در محله سرچشمه‌های شهرکرد اظهار کرد: امروز ششمین تخته فرش در محل حسینیه شهدای کاظمی پور محله سرچشمه‌ها برش خورد و بافت هفتمین تخته فرش نیز شروع می‌شود.

وی افزود: از سال 96 عرصه‌های جدید در استان چهارمحال و بختیاری در راستای کمک به ساخت عتبات عالیات و صحن عقیله بنی‌هاشم (س) شروع شد که یکی از این عرصه‌ها بافت فرش توسط بانوان هنرمند استان بود که به‌صورت افتخاری و برای تبرک این کار را انجام می‌دهند.

کیانی گفت: از شروع این طرح تا امروز بیش از 300 تخته فرش در ابعاد مختلف بافته‌شده و به‌صورت مزایده داخلی بفروش می‌رسد و نهایتاً برای توسعه حرم اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 80 کارگاه فرش در سطح استان چهارمحال و بختیاری داریم که بیش از 500- 600 نفر از بانوان استان در این کارگاه‌ها مشغول بافت فرش هستند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عرصه‌های دیگری هم برای کمک به ساخت و توسعه عتبات عالیات داریم که شجره طوبی وقف محصولاتِ یک تا چند درخت مثمر و سند افتخار (تقبل هزینه ساخت یک مترمربع از صحن) ازجمله آن‌هاست.

وی در پایان از بانوان علاقه‌مند و هنرمند استان چهارمحال و بختیاری خواست برای مشارکت در امر ساخت و توسعه عتبات عالیات به کارگاه‌های بافت فرش مراجعه کنند و از برنامه‌های فرهنگی و هنری این کارگاه‌ها در اوقاف فراغت نیز بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۲۷:۴۹

13 Nov 2023