۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۵۵۵۲۶
رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری:

اقامتگاه‌های بومگردی ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر است

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری دارای یک طبیعت بکر است، بنابراین اقامتگاه‌های بومگردی یک ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، البته اقامتگاه‌های بومگردی در استان با مشکلاتی مواجه هستند.
اقامتگاه‌های بومگردی ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر است
به گزارش «جهانبین نیوز»، به نقل از روابط‌ عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری، جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی استان با دستور کار بررسی مشکلات مرتبط با اقامتگاه‌های بومگردی، بررسی روند پرداخت تسهیلات بانکی طرح سرمایه‌گذاری بهپویان عدالت اسپادانا و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه شهرام زارع با اشاره به همراهی قوه قضائیه و ارگان‌های دولتی در حل مشکلات بخش خصوصی، اظهار کرد: حضور میدانی برای احصای مشکلات راهگشا است.
 
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در گذشته به‌عنوان  یک استان کشاورزی و دامپروری در کشور شناخته شده بود، خاطرنشان کرد: به همین علت صنایع بزرگ در دهه‌های گذشته در استان احداث نشد، شاید این موضوع یک موهبت برای استان باشد تا این استان بکر باقی بماند و درگیر مشکلات زیست‌محیطی نشود.
 
رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: چهارمحال و بختیاری دارای یک طبیعت بکر است، بنابراین اقامتگاه‌های بومگردی یک ظرفیت بزرگ برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، البته اقامتگاه‌های بومگردی در استان با مشکلاتی مواجه هستند.
 
زارع با تاکید بر اینکه اشتغال خوبی در حوزه اقامتگاه‌های بومگردی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی آمادگی پیگیری حل مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه را با تعامل با دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه دارد.
 
وی تاکید کرد: بخش خصوصی مشکل خود را به‌صورت مکتوب جهت پیگیری به اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند تا با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات گام برداریم.
 
تمامی طرح‌های گردشگری پیوست فرهنگی داشته باشد
 
علیرضا جیلان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد همراهی اتاق بازرگانی در حل مشکلات و چالش‌های کسب و کارهای حوزه گردشگری در استان هستیم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی گامی موثر در رفع مشکلات تاسیسات گردشگری در استان برداریم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره با افزایش بودجه این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱، گفت: بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این اداره‌کل از ۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه تمامی طرح‌های گردشگری باید پیوست فرهنگی داشته باشند، عنوان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ۱۵ نقطه گردشگری در چهارمحال و بختیاری آماده شده است.
 
جیلان در پایان تاکید کرد: اقامتگاه‌های بومگردی در سطح چهارمحال و بختیاری می‌توانند با اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اجرای موسیقی محلی در اقامتگاه خود اقدام کنند.
 
در این نشست وحید رئیسی دهکردی به‌عنوان دبیر کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، گردشگری، صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۴۵:۳۴

5 Nov 2023