۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۵۵۲۳
شهید بخت آفرید مختاری چلیچه:

عبادت تنها نمازخواندن نيست هر كار خيرى كه انجام دهيد، خود جهاد است

عبادت تنها نمازخواندن نيست هر كار خيرى كه انجام دهيد كمك به يكديگر كنيد خود جهاد است كمك به فقراء خود جهاد است.
عبادت تنها نمازخواندن نيست هر كار خيرى كه انجام دهيد، خود جهاد است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، شهید بخت آفرید مختاری چلیچه در وصیت‌نامه خود می‌نگارد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
اشهد ان لا اله الله و اشهد ان محمدا رسول‌الله و اشهد ان علی ولی‌الله صلوت الله علیه- یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله تبغو الیه الومسله و جاهدفی سبیل لعلکم تفلحون

ای کسانی که ایمان آوردید بترسید خدا را بجوئید به‌سوی او دستاویزی کوشش کنید (جهاد کنید درراه او شاید رستگار شوید) ان‌شاءالله

به‌عنوان وظیفه شرعی وظیفه خود دانستم که چندجمله‌ای را به‌عنوان وصیت شروع کنم؛ اما وصیت‌نامه بانام خدا شروع می‌کنم، سفارش خدا را شروع می‌کنم.

بنام الله پاسدار حرمت خون شهدا که آفرید انسان را از هیچ و از هیچ او را به مقام الی‌الله رساند و به او ارزانی نهاد و آن را در مرحله‌ای قرارداد که خلیفه‌الله می‌باشد درروی زمین و مسئولیت او خیلی زیاد است و خداوند می‌فرماید خلقت الجن و الانس الا لیعبدون، ماجن و انس را نیافریدیم مگر برای عبادت آفریده شدی.

عبادت تنها نمازخواندن نیست هر کار خیری که انجام دهید کمک به یکدیگر کنید خود جهاد است کمک به فقراء خود جهاد است، جهاد اکبر کنید کی دیگر می‌خواهید جهاد اکبر را شروع کنی بدون جهاد اصغر آیا می‌شود جهاد اکبر را شروع کرد.

جهاد کنید درراه خدا با مال و جان که فانی است دنیا و مال و اموال دنیا و ان‌شاءالله خداوند همه را هدایت کند و در دنیا و آخرت و در صراط دنیا انسان برای چه خلق‌شده است؟ سرانجام او چیست؟

از کجا آمده‌ام آمدنم بهتر چه بود
 به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم

 آیا انسان برای اینکه چند صباحی در دنیا باشد خلق‌شده است؟ آیا برای خوش‌گذرانی نسبت به مسائل بی‌تفاوت ماند و هیچ عکس‌العملی نشان دهد خلق‌شده است انسان برای این خلق‌شده است که وظایفی را بر عهده اوست آن‌ها را انجام دهد و درنتیجه انسان‌های خوب و بد از یکدیگر مشخص کردند، آنان دو راه دارند یک‌راه کمال واقعی که انبیاء در این راه‌کار برداشته‌اند و راه دیگر راهی است که مایه شقاوت و بدبختی انسان است مسلماً اگر ما وظایفی که خدا برای یک انسان تعیین کرده انجام دهیم سرانجام به‌جایی می‌رویم که با انبیا و امامان هم‌نشین خواهیم شد؛ و اما ای امت حزب‌الله و شهیدپرور هرگز امام را تنها نگذارید و از حضورتان در جبهه کوتاهی نکنید چراکه در طول این جنگ تعدادی از جوانان ما به شهادت رسیده‌اند آیا می‌شود بی‌تفاوت ماند و هیچ عملی انجام نداد:

و اما ای پدر و مادر گرامیم از شما می‌خواهم که برایم گریه نکنید چراکه کسی برای امام حسین (ع) و فرزندانش گریه نکرد و من نمی‌توانم چگونه از شما تشکر و قدردانی کنم همان‌طوری که مادرم در کنار گهواره می‌نشست تا هرلحظه که من بیدار می‌شدم مادر بلند می‌شد و من را می‌خواباند.

انتهای پیام/1030 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۸:۱۰

31 Aug 2024