۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۵۵۳۷۸
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

انتشار فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه نویسی «شیدای دهکردی»

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه نویسی با عنوان «شیدای دهکردی» از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
انتشار فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه نویسی «شیدای دهکردی»
به گزارش «جهانبین نیوز»، احسان قائدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فراخوان چهارمین دوره جایزه نمایشنامه نویسی با حضور کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و جمع هنرمندان فعال تئاتر استان در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد رونمایی شد.

وی درباره این فراخوان افزود: واحد نمایش حوزه ی هنری چهارمحال و بختیاری به منظور ارج نهادن به هنر نمایشنامه نویسی و با هدف تولید نمایشنامه و معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و دست‌یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار جایزه نمایشنامه نویسی استان را برگزار می‌کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خروجی دوره‌های قبلی این فراخوان انتشار مجموعه نمایشنامه «سکوت شب یلدا» در برگیرنده 6 اثر از هنرمندان نمایشنامه نویس استان چهارمحال و بختیاری است که از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

قائدی درباره نام گذاری این جایزه با عنوان «شیدای دهکردی» از مفاخر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هدف از این نام‌گذاری معرفی یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری استان است که آثار با موضوع این شخصیت در این فراخوان نیز مورد الوویت است.

وی دلاوری و سلحشوری مردمان چهارمحال و بختیاری در پهنه تاریخ معاصر، پرداختن به زندگی و شخصیت‌ها و شهدای دفاع مقدس در منطقه استان، داستان‌ها و افسانه‌های کهن نمایشی و فکلور استان، آثاری با هدف معرفی و زندگی مشاهیر استان مانند میرزا عباس خان شیدای دهکردی، خانواده، نشاط اجتماعی، فرزندآوری و اقتباس از رمان‌ها، خاطرات و آثار تولیدی حوزه هنری و همچنین آثار سترگ و پُرحکمت ادبیات فارسی و جهان را از جمله الوویت‌های موضوعی این جایزه اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از جمله قوانین این فراخوان چاپ نشدن و یا شرکت نکردن در هیچ جشنواره و اجرا عموم است چرا که آثار ارائه شده از سوی حوزه هنری جهت تولید حمایت خواهد شد و در صورت تایید جهت چاپ در مجموعه از سوی حوزه هنری استان به چاپ خواهند رسید.

قائدی بیان کرد: هیچ محدودیتی برای ارسال آثار از نویسندگان سراسر کشور نیست و دبیرخانه آثار نویسندگان دیگر استان‌ها با الوویت‌های موضوعی فراخوان را پذیرش خواهد کرد.

وی جوایز این فراخوان را به شرح زیر اعلام داشت: نمایشنامه ی اول: 100 میلیون ریال به علاوه لوح تقدیر و تندیس، نمایشنامه دوم: 80 میلیون ریال +لوح تقدیر و تندیس، نمایشنامه سوم: 50 میلیون ریال به علاوه لوح تقدیر و تندیس و از سه نمایشنامه نیز به تشخیص هیئت داوران با لوح و مبلغ 20 میلیون ریال تقدیر به عمل خواهد آمد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند تا 20 فروردین 1403 آثار خود را به دبیرخانه جایزه واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه 52 ، کدپستی 8816767454، واحد نمایش حوزه هنری ارسال نمایند و برای اطلاعات بیشتر نیز با شماره‌های 03832245005 / 03832245085/ 09921986591 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۱:۰۸

24 Oct 2023